۱۳۸۹ آبان ۲۶, چهارشنبه

3 گروه شكارچي متخلف در موته دستگير شدند

رئيس اداره حفاظت محيط زيست شهرستان گلپايگان اعلام کرد: منطقه حفاظت شده موته، حوزه استحفاظي چهار شهرستان گلپايگان، شاهين‌شهر، موته، دليجان و محلات قرار گرفته و نيمي از منطقه در استان مركزي قرار دارد كه مديريت آن با استان اصفهان است.

در هفته گذشته مامورين پناهگاه حيات وحش موته موفق شدند سه گروه از متخلفين شكار را دستگير و تحويل مقامات قضايي دهند.

وي افزود: دو گروه از اين متخلفين شكار از استان‌هاي مجاور قم و لرستان بودند كه به منطقه حفاظت شده موته وارد شده و اقدام به شكار غير مجاز كردند.
جمشيديان تصريح كرد: از اين متخلفين سه قبضه اسلحه گلوله‌زني دوربين‌دار و سه رأس لاشه قوچ و ميش وحشي و آهو كشف و تحويل مقامات قضايي شهرستان‌هاي ميمه و دليجان شد.
جمشيديان گفت: منطقه حيات وحش موته به صورت شبانه‌روزي توسط مامورين محيط زيست كنترل و حفاظت مي‌شود و بيشترين جمعيت آهو ايران در اين منطقه زندگي مي‌كند.
وي به اقدامات انجام شده محيط زيست در اين منطقه اشاره كرد و افزود: به دليل خشكسالي موجود در منطقه از اعتبارات خشكسالي استان، اين اداره اقدام به حفر سه حلقه چاه و راه‌اندازي آن و تامين آب وحوش منطقه كرده است.
رئيس اداره حفاظت محيط زيست گلپايگان ادامه داد: به دليل حفاظت خوب و مناسب منطقه، دو نفر از كاركنان اداره محيط زيست گلپايگان به عنوان افسر نمونه و محيط‌بان نمونه كشوري انتخاب شدند.
جمشيديان ازسرشماري وحوش منطقه تا يك ماه ديگر خبر داد.
وي همچنين اظهار داشت: تمامي واحدهاي صنعتي شهرستان توسط كارشناسان محيط زيست مورد پايش زيست محيطي قرار گرفته‌اند و واحدهاي صنعتي موظف شده‌اند نسبت به رعايت ضوابط زيست محيطي اقدام كنند و براي آن دسته از صنايعي كه بنا به تشخيص كارشناسان محيط زيست آلوده تشخيص داده شده‌اند اخطاريه صادر شده و چنانچه نسبت به برطرف شدن آلودگي محيط صنعتي خود اقدام نكنند جزو صنايع آلاينده محسوب شده و طبق مقررات بايد يك درصد از فروش سالانه خود را به عنوان عوارض آلايندگي به محيط زيست پرداخت كنند.
مطلب از سایت http://www.akhale.ir/show.php?page=shownews&id=178773207 می باشد





هیچ نظری موجود نیست: