۱۳۸۹ مرداد ۶, چهارشنبه

هندوانه فروشان نمایشگاه محیط زیست تهران چند سال پیش این مطالب را حتما" بخوانند.

نمایشگاهی که بدون حضور مدافعان اصلی محیط زیست به کارش پایان داد!!


نیمه شعبان روز ولادت منجی بشریت بر همه دوستان مبارک باد او عادل است و ما عاشق عدل او هستیم

روزی تو خواهی آمد    از کوچه های باران       تا از دلم بشوئی         غم های روزگاران

دوستان فعال محیط زیست ؛ اگر امسال هنوز فرصت نکردید به نمایشگاه محیط زیست تهران بیاید! دیگر عجله نکنید ! چون نمایشگاه محیط زیست امروز بدون حضور شما به کار خود پایان داد و به اتمام رسید. انشاء الله اگر عمری باقی بود و سال دیگر شما را به نمایشگاه دعوت کردند ؛ همدیگر را در نمایشگاه زیارت خواهیم کرد. ناراحت نیز نباشید تا باشد از این نمایشگاه ها باشد؛ حال محیط زیست و غیر محیط زیستش زیاد فرقی ندارد در نمایشگاه کتاب نیز مشکلات زیست محیطی زیاد به چشم می خورد؛ تازه کتابهای زیست محیطی نیز به فروش می رود فقط چند تا بروشور سی دی زیست محیطی کم دارد که باید برای آنان نیز یک فکری کرد . راستی خوب شد به نمایشگاه نیامدید چون امسال نیز ابتدائی ترین اصول زیست محیطی یعنی استفاده نکرد از ظروف پلاستیکی و نریختن زباله ها در سطل اشغال زیاد مراعات نمی شد و اگر می آمدید و اینها را می دید این باعث آزردگی خاطر شما می شدو که برای شما مخصوصا" قلبتان خیلی ضرر خواهد داشت.

امسال هم چون سالهای پیش یک نمایشگاهی به نام محیط زیست برگزار شد هم چیز این نمایشگاه عالی بود ولی این نمایشگاه یک مشکل کوچک داشت ولی این مشکل کوچک می تواند یک مشکل بسیار اساسی برای نمایشگاه محیط زیست باشد و آن مشکل چیزی نبود جزء عدم حضور شما فعالان محیط زیست در این نمایشگاه بود . بنده که هم در افتتاحیه و هم در اختتامیه این نمایشگاه حضور داشتم هیچ فعال محیط زیستی را ندیدم که از عدم حضور سازمانهای مردم نهاد زیست محیطی در نمایشگاه گلایه نداشته باشد ( راستی دروغ نگفته باشم به جزء چند نفر انگشت شمار بنده فعال زیست محیطی در نمایشگاه ندیدم ) حتی این موضوع عدم حضور سازمانهای مردم نهاد زیست محیطی را هیچ یک از مسئولین نیز به آن اشاره ای نکرد.

فکر می کنم وقتی خودرو سازها با بهانه های مختلف خود را دوستداران محیط زیست می دانند و دارند برای این موضوع هزینه می کنند و وقتی سازمانها و شرکتها و کسانیکه که در آلوده کردن محیط زیست گاهی حرف اول را می زنند همه دارای غرفه های رنگارنگ می باشند حتما" باید جا برای فعالان محیط زیست در این نمایشگاه تنگ باشد و یا اصلا" جای برای حضور آنان پیدا نشود .

یادش بخیر در دوره ریاست خانم ابتکار بر سازمان محیط زیست ؛ در آن ایام یکی دو سال در نمایشگاه محیط زیست دوستان انجمن حمایت از حیوانات به هندوانه فروشی و یا ساخت ماکت خانم ابتکار مشغول بودند در سالی که در نمایشگاه هندوانه آورده بودند بی معرفت ها تا آخر نمایشگاه اجازه نمی دادند کسی دست به هندوانه ها بزند و وعده خوردن یک شکم هندوانه سیر را برای آخرین روز نمایشگاه می دادند ولی روز آخر آنان چنین ماهرانه این هندوانه را از نمایشگاه خارج کردند( امیدوارم که این هندوانه ها را هر کس خورد ه .... بشد) و داغش به دل همه فعالان محیط زیست گذاشت ( در آن ایام یک شخصی می گفت این آقای آل داوود آدم اقتصادی است اگر این هنداونه مفت به مردم داد ؛ باشد ) . در آن دو سال از همه دیدنی تر وقتی بود که خانم ابتکار به غرفه انجمن حمایت از حیوانات می رفت و یک یاداشتی برای آنان گذاشت .

ولی انگار امسال اصل مسئله را پاک کرده بودند و مسئولین نمایشگاه ( شرکت گوهر ... ) گفته بودند ما بیکاریم این افراد نق زن به نمایشگاه بیاوریم و آخرش از ما انتقاد کنند پس چه بهتر که اینان به نمایشگاه نیایند و ما جوایز را بین خود تقسیم می کنیم .

هیچ نظری موجود نیست: