۱۳۸۹ مرداد ۶, چهارشنبه

شيوه تازه دراعتراض به سازمان محيط زيست (روزنامه همشهری چهارشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۸۳ - سال دوازدهم - شماره - ۳۴۰

فروش هندوانه


سينا-اقدام يك انجمن زيست محيطي در نمايشگاه بين المللي محيط زيست ايران منجر به درگيري در يكي از سالنهاي نمايشگاه شد.

انجمن حمايت از حيوانات در غرفه اختصاصي خود با گذاشتن تعدادي هندوانه و ترازو اقدام به فروش نمايشي هندوانه در نمايشگاه كرده بود.
در غرفه اين انجمن دستنوشته هايي با عناوين «هندوانه مي فروشيم» ، «تخفيف هندوانه به مناسبت روز جهاني محيط زيست» ، « به دليل عدم توجه سازمان حفاظت محيط زيست و عدم پاسخگويي، انجمن اقدام به تغيير شغل كرده است» نصب شده بود.
مسوولين اجرايي نمايشگاه پيش از افتتاح نمايشگاه توسط مسوولين سازمان حفاظت محيط زيست و آغاز بازديد از غرفه ها با مسوولين غرفه مذكور برخورد كرده و اقدام به برداشتن دستنوشته ها از روي ديوار غرفه كردند.
اين امر به درگيري مسوولين غرفه با مسوول اجرايي نمايشگاه منجر شد كه ساير انجمنهاي زيست محيطي حاضر در نمايشگاه نيز در حمايت از اين انجمن در اطراف غرفه تجمع كردند.
با وجود اصرار مسوولين اجرايي نمايشگاه ، مسوولين انجمن حمايت از حيوانات هندوانه ها را از غرفه خارج نكردند.
مسوول انجمن حمايت از حيوانات گفت: در دو سال پيش در نمايشگاه محيط زيست انجمن غرفه اش را در عزاي محيط زيست سياه پوش كرده بود و نسبت به آيين نامه ويژه شكار اعتراض كرد.
«جاويد آل داود» فزود: در سال گذشته غرفه انجمن با مقداري زباله و مجسمه اي از رييس سازمان حفاظت محيط زيست تزيين شده بود. در طول شش سال فعاليت اين انجمن مكاتبات، طرحها و اقدامات اعتراضي مختلفي توسط انجمن ابراز شد و متاسفانه هيچ تاثيري در روند برنامه ريزي هاي تخريب گر محيط زيست نداشته است. به عقيده او سازمان حفاظت محيط زيست به تشكل هاي زيست محيطي و طرحها و برنامه هاي آنها كاملا بي توجه است.
رييس انجمن حمايت از حيوانات تاكيد كرد: در طول اين شش سال هيچ گاه پاسخ منطقي به مسايل مطرح شده توسط اين انجمن نداشتيم و در اين نمايشگاه تصميم گرفتيم در اعتراض به بي توجهي سازمان، ما هم نشان دهيم كه در راستاي سياست هاي دولت، به محيط زيست بي توجه هستيم و غرفه اين انجمن را به نمادي از يك فعاليت اقتصادي و غير زيست محيطي اختصاص دهيم.
يكي از مسوولين نمايشگاه نيز گفت : هندوانه ها از اين غرفه تخليه شد و درگيري خاتمه يافت.
مسوول غرفه تخريب شده انجمن حمايت از حيوانات گفت: اين انجمن به عنوان اعتراض به عدم پاسخگويي مسوولين محيط زيست و افزايش روند تخريب محيط زيست قصد داشت در يك حركت نمادين اين اعتراض را نشان دهد.
آذري ادامه داد: متاسفانه اين اقدام با مخالفت مجريان نمايشگاه روبرو شد و آنها اجازه ندادند كه ما مخالفت خود را به اين شكل نشان دهيم.

۱ نظر:

bidel گفت...

براي استفاده از لوگو كافيست كد مربوط به آن رو در قالب سايت يا وبلاگ خود بعد از تگ بادي (body) كپي كنيد. میتونید براي پيدا كردن عبارت body از گزینه Find در منوی Edit مرور گر تون استفاده کنید.