۱۳۸۸ مهر ۱۴, سه‌شنبه

روز کودک به همه کودکان مبارک باد

ما این کره خاکی را از پدرامان به ارث نبردیم بلکه از کودکان خود به امانت گرفته ایم کودکان و محیط زیست در روزگار قدیم (منظور 35 الی 40 سال پیش ) که من کودک بودم با توجه به اینکه در شهرستان گلپایگان زندگی می کردم اصلا" از آلودگی هوا ؛ آب و خاک خبری نبود از صبح تا عصر در زمینهای کشاورزی از خاک گل درست می کردیم و با آن خانه می ساختیم و هر وقت احساس تنشگی می کردیم از همان آب جویبار یا نهر آب می نوشیدم و از آلودگی هوا هیچ خبری نبود و اما داستان : چند روز پیش برای پسرم پویا وقتی از آسمان آبی صحبت کردم و به او گفتم که باید در نقاشی برای آسمان از رنگ آبی استفاده کن ایشان در همان اولین لحظه به من هشدار داد که رنگ آسمان تیره می باشد نه آبی و چند روز پیش که به روستا زرنجان که محل سکونت پدر و مادرم و بقیه بستگان در شهرستان گلپایگان رفتیم برای لحظه ای حاضر نشدم به علت آلودگی خاک پسر با خاک بازی کند و همچنین با توجه به اینکه پویا احساس تشنگی می کرد ولی حاضر نشد از آب نهر در صحرا آب بنوشد چون می گفت این آبها آلوده می باشد پیش خودم گفتم در عرض سه الی چهار دهه چه بر سر محیط زیست آمده است که کودکان چهار ساله نیز آگاهی کامل دارند

هیچ نظری موجود نیست: