۱۳۸۸ اسفند ۱۵, شنبه

خاطرات زیست محیطی : سکه نیم بهار آزادی که روزی کودکان شیر خوارگاه آمنه شد(8)

در سال 1380 روز جشن درختکاری در مورخه 17/12/1380 در منطقه تلو برگزار شد. ( در هفته منابع طبیعی یک روز به نام " روز منابع طبیعی ؛ سازمانهای مردم نهاد و آموزه های دینی که به جشن درختکاری مشهور است ) بنده به همراه خانواده و با تشکلهای زیست محیطی در مراسم درختکاری در عرصه تلو در مسیر جاده لشگرک شرکت کردیم . طبق هر سال پس از حضور در عرصه با توجه به اینکه بنده در بخش هماهنگی تشکلهای زیست محیطی در ستاد هفته منابع طبیعی نیز حضور داشتم لذا پس از آنکه تشکلهای زیست محیطی را در مکانهای که قرار بود درخت بکارند مستقر شدند من به همراه دخترم و همسرم به کاشت درخت مشغول بودیم که ناگهان آقای دکتر حجتی وزیر کشاورزی وقت به عرصه کاشت درخت ما آمد با توجه به اینکه ایشان نیز می خواست نهالی نمادین بکارند با دیدن پریسا دخترم که با آب پاش و بیل مخصوص خودش در حال کاشت درخت بود به ما نزدیک شد




شد او ما با سلام و احوالپرسی کرد ایشان از پریسا خواست که جمله ای در باره درخت بگوید که دخترم جواب داد آقای وزیر نیز لطفی کردند و یک سکه نیم بهار آزادی به پریسا هدیه دادند با توجه به اینکه بنده نذر داشتم که به مناسبت فعالیتهای زیست محیطی از کسی چیزی قبول نکنم به یاد آمد که پریسا چند روز بود که دوست داشت برای جشن نیکو کاری هدیه بدهد و در آنجا نا خداگاه دخترم به آقای وزیر گفت من این سکه را به جشن نیکو کاری می دهم .لذا پس از پایان جشن درختکاری ما با اتوبوسهای ونک به میدان ونک رفتیم و ما (خانوادگی ) سکه نیم بهار آزادی را به شیر خوارگاه آمنه به نیابت از وزیر کشاورزی هدیه دادیم و رسیدی دریافت کردیم که تصویر آن در این نوشته موجود می باشد .
 با توجه به اینکه سالها مختلف بنده یا با خانواده و یا به تنهائی در فعالیتهای زیست محیطی شرکت می کنم ولی تاکنون ریالی بابت فعالیت زیست محیطی از کسی نگرفتم و اگر جای خیلی مجبور بودم که هزینه در اختیارم قرار گرفت از هزینه های که به بنده پرداخت شده است در زندگی شخصی خودم ریالی خرج نکرده ام و همیشه از نظر وقت گذاشتن یا برای فعالیت زیست محیطی مرخصی گرفته ام و یا در وقتهای آزادم فعالیت کردم و همچنین از نظر ایاب و ذهاب و غذا نیز ریالی از کسی نگرفتم مگر زمان های که گروهی با ماشین شرکتهای متولی برنامه های زیست محیطی جهت برگزاری همایش و یا تهیه گزارشی به جای اعزام شدم از این امکانات استفاده کردم همیشه این شعار من بود" در فعالیتهای زیست محیطی نه از کسی چیزی می گیرم و نه اگر کسی در فعالیتی به من کمک کرد به کسی چیزی می دهم " گاهی نیز اگر جای کسی برای پریسا کسی داده بنده معادل ریالی آن از جیبم هزینه کردم و یک موردی توسط یک تشکلی که به نام بنده هزینه ای دریافت کرد که متاسفانه آن تشکل از اعتماد من سوی استفاده کرد (که بعدا" در این مورد مطلبی می نویسم ) که آن تشکل امروزه دیگر وجود خارجی ندارد .



آخرین مورد فعالیتم در زمان ایام محرم امسال در طرح ساماندهی و حذف ظروف یکبار مصرف پلاستیکی بود که من فقط پی گیر بودم و شهرداری خوش خرج کرد








هیچ نظری موجود نیست: