۱۳۸۹ شهریور ۱۸, پنجشنبه

یکبار دیگر جاده کشی و تجاوز به حریم قله دماوند این بار در ارتفاع 4200 متر آن هم پناهگاه به پناهگاه

جاده کشی مجدد در کوه دماوند

صبح روز چهار شنبه مورخه 17 شهریور با ارسال یک پیام کوتاه که در آن این جملات به کار رفته بود:
" جناب شعاعی سلام جاده ارتباط بارگاه سوم به سیمرغ ظاهرا" برای عابر توسط 20 نفر کارگر افغان با مدیریت ......در حال اجراست ؟؟!!آخرین پناهگاه حیات وحش دماوند تسخیر شد: مبارکباشد؟ آقای ... "
راز یک تخریب دیگر در کوهی که نماد ملی ایران می باشد فاش شد.
برای لحظاتی شوکه شدم ؛ نمی دانستم که چه باید بکنم . سریعا" جهت صحت خبر با ارسال کننده پیام تماس گرفتم ایشان گفت یکی نفر مطمئن این خبر را به فدراسیون در پلور داده است دوباره برای محکم کاری با دوستان فعال محیط زیست شهرستان رینه و اعضای شورای شهر رینه از جمله "جلال مومنی" تماس گرفتم که آقا جلال از این تخریب بی اطلاع بود و ایشان فرصتی خواست تا با دوستان که در بارگاه سوم ( در ارتفاع 4200 متری قله ) مستقر هستند تماس بگیرید و صحت مطلب را جویای شود که ایشان بعد از لحظاتی تماس گرفتند و خبر تخریب را صد در صد تائید کردند ؛ از طرفی با دوستان مازندرانی که هر سال روز ملی دماوند را برگزار می کنیم تماس گرفتم که از اعضای انجمن دوستداران دماوند و یا در هئیت کوهنوردی شهرستان آمل می باشند آنان نیز بی اطلاع از این جاده کشی بودند که آنان را در جریان خبر قرار دادم از طرفی خبر جاده کشی جدید در کوه دماوند به جامعه خبری رسید و اکثر خبرگزاری ها مانند سبزپرس ؛ ایرن ؛ مهر ؛ ایسنا ؛ ایلنا و دیگران پیگیر موضوع بودند و با تماس با افراد محلی از جمله آقای جلال مومنی ساکن رینه و آقای ساریخانی مسئول پناهگاه فدراسیون از ساعات 12 به بعد این خبر بر روی سایتهای خبری خود گذاشتند.
در این مورد دو تا اتفاق افتاد
1 - یک اتفاق بد : که متاسفانه چند روز بود که تعداد بیست نفر کار افغانی با دو نفر بنا بیشترین تخریب خود را انجام داده اند و یخچالهای مسیر پناهگاه سیمرغ به بارگاه سوم کاملا" تخریب کرده اند.
2 – یک اتفاق خوب :بخشدار محترم لاریجان به خبرگزاری ایلنا گفته است که تازه امروز از موضوع جاده کشی آگاه شده است و از روز پنج شنبه مورخه 18 شهریور جلوی این تخریب گرفته خواهد شد از طرفی دوستان انجمن دوستدار دماوند و هئیت کوهنوردی آمل شروع به رایزنی با اداره کل محیط زیست و منابع طبیعی استان و شهرستان آمل کردند و قرار است روز پنج شنبه نماینده بخشدار لاریجان با تعدادی از افراد محلی و تعدادی کوهنورد و نماینده فدراسیون عازم بارگاه سوم شوند تا ضمن جلوگیری از ادامه کار ؛ از تخریب بیش از حد منطقه جلوگیری کنند و همچنین فدراسیون کوهنوردی طبق اطلاعیه که در خبرگزاری ایلنا منتشر گردیده است این تجاوزر به محیط کوه دماوند را شدیدا" محکوم نموده است.
نتیجه
چند روز پیش در مطلب " دماوند نماد ملی ایران را دریابید" گفته بودم که کوهنوردان و فعالان محیط زیست باید با کمک و یاری گرفتند از افراد بومی منطقه ؛ از کوه دماوند حفاظت کنند لذا از همه دوستان درخواست می شود به یاری کوه دماوند بشتابند.
از همه دوستان کوهنورد ؛ فعال محیط زیست و خبرنگار محیط زیست انتظاردارم از طریق اطلاع رسانی به موقع جهت جلوگیری از تخریب محیط زیست کوههای ایران اقدام نمایند.

هیچ نظری موجود نیست: