۱۳۸۹ شهریور ۲۰, شنبه

بازهم راه سازی در دماوند!


این مطلب در وبلاگ کوه  - قاف که توسط دوست عزیزم جناب زارعی تهیه شده است
پس از تخریب های متوالی در دامنه کوه دماوند از قبیل معدن کاوی، آسفالت کاری، جاده سازی، پناهگاه سازی و ... توسط نهادها و سازمانهای غالبن دولتی و یا وابسته به دولت ظاهرن اینبار نوبت به مدعیان اصیل کوهنوردی رسیده تا به نوعی با طرحی نو کوه اسطوره ای دماوند را تخریب نمایند.
متاسفانه از دماوند اخبار تلخی به گوش می رسد که حکایت از راه سازی میان دو پناهگاه بارگاه سوم در مسیر جنوبی و سیمرغ در غرب دماوند دارد!
این افراد که چند سال قبل با ساخت جاده در مسیر غربی و ساخت پناهگاه در جبهه غربی به نوعی غرب دماوند را به زباله دانی تبدیل نمودند!، پس از مواجهه به مخالفتهای کوهنوردان در ساخت پناهگاه یال داغ اینبار در صدد ساخت جاده ای مال رو میان پناهگاه جنوبی و سیمرغ بر آمده اند. این افراد پر ادعا که به نحوی خود را پیشکسوت این ورزش میدانند با چنین طرحهای مخربی، از روی نادانی کمر به نابودی کوه دماوند بسته اند. اینک بر همه علاقمندان به طبیعت بویژه عاشقان کوه اسطوره ای دماوند است تا دگر بار با ایجاد موجی از مخالفت از نابودی طبیعت آن منطقه جلوگیری نمایند.

پی نوشت: دور نخواهد بود آنزمان که بجای بوی گوگرد در دماوند از استنشاق دود خودروها و بوی تعفن گازوئیل حالت تهوع بمان دست دهد!
و دور نخواهد آن روزی که بجای دیدن شقایقها به تماشای کابینهای تله کابین بنشینیم.
بر همگان است تا حداقل با فریادی داد این کوه را بستانند.

هیچ نظری موجود نیست: