۱۳۸۹ بهمن ۱۹, سه‌شنبه

نجات جان دو كوهنورد از طريق امواج موبايل

معاون امداد و نجات جمعيت هلال احمر استان آذربايجان شرقي اعلام كرد: امدادگران اين جمعيت دو كوهنورد مفقود شده در ارتفاعات "كمال" در سلسله جبال سهند را از طريق امواج مخابره شده از سوي تلفن همراه يكي از كوهنوردان نجات دادند.
حميد حسين‌پور در گفت‌و گو با ايسنا، افزود: چندي پيش امدادگران اين جمعيت از طريق تماس شهرونداني در جريان گم‌شدن دو كوهنورد در سلسله جبال "كمال" در ارتفاعات سهند قرار گرفتند.
وي ادامه داد: هشت گروه پنج نفره از امدادگران كوهستان به منطقه اعزام شدند.
معاون امداد و نجات جمعيت هلال احمر استان آذربايجان شرقي خاطر نشان كرد: شرايط جوي و برف و كولاك موجود در ارتفاعات امدادرساني به مفقود‌شدگان را سخت كرده بود، به گونه‌اي كه احتمال سقوط امدادگران نيز وجود داشت.
وي عنوان كرد: جستجو و تلاش امدادگران براي يافتن محل جان‌پناه كوهنوردان ادامه داشت، تا اين كه امدادگران با كمك پرسنل مخابرات شهرستان بستان‌آباد، از طريق امواج راديويي مخابره شده از تلفن همراه يكي از كوهنوردان، محل و موقعيت جغرافيايي آنان را مشخص كردند.
حسين‌پور اضافه كرد: امدادگران پس از هشت ساعت عمليات جستجو و نجات سرانجام دو كوهنورد آماتور تبريزي را كه به علت سرماي شديد از ناحيه دست و پا دچار سرمازدگي شديدي شده بودند، پيدا كردند.
وي تصريح كرد: سرانجام امدادگران كوهستان اين جمعيت پس از 12 ساعت عمليات امداد و نجات كوهنوردان را به كوهپايه منتقل كرده و توسط دو دستگاه آمبولانس به بيمارستان منتقل كردند.

هیچ نظری موجود نیست: