۱۳۸۹ مهر ۳۰, جمعه

مسئولان سازمان جنگل‌ها و مراتع مخالف ادغام با محيط زيست نيستند

رئيس سازمان حفاظت محيط زيست در گفت‌وگوي اختصاصي با ايلنا:

مسئولان سازمان جنگل‌ها و مراتع مخالف ادغام با محيط زيست نيستند

علي سلاجقه، رئيس فعلي سازمان جنگل‌ها و مراتع دو ماه قبل از اينكه رئيس اين سازمان شود به مسئولان مختلف كشور از رئيس‌جمهور گرفته تا سازمان حفاظت محيط زيست نامه نوشت كه اين ادغام حتماً بايد انجام شود.
ایلنا: رئيس سازمان حفاظت محيط زيست مي‌گويدكه با بحث ادغام دو سازمان حفاظت از محيط زيست و جنگل‌ها و مراتع موافق است و بررسي‌هاي انجام شده دركارگروه‌هاي تخصصي اين سازمان ادغام را تاييد مي‌كند اما در عين حال او معتقد است واگذاري تنها بخشي از مسئوليت سازمان جنگل‌ها و مراتع مانند اداره جنگل‌هاي شمال كشور به سازمان مطبوعش اقدام درستي نيست.
محمد جواد محمدي‌زاده، رئيس سازمان حفاظت محيط زيست در گفتگو با خبرنگار ايلنا در مورد اينكه آيا با ادغام سازمان‌هاي جنگل‌ها و مراتع و حفاظت محيط زيست موافق است، گفت: قاعدتا هر چه ما در كشور در جهت جلوگيري از موازي كاري اقدام كنيم به نفع نظام و كشور عمل كرده‌ايم.
او ادامه داد: علي سلاجقه، رئيس فعلي سازمان جنگل‌ها و مراتع دو ماه قبل از اينكه رئيس اين سازمان شود به مسئولان مختلف كشور از رئيس‌جمهور گرفته تا سازمان حفاظت محيط زيست نامه نوشت كه اين ادغام حتماً بايد انجام شود.
محمدي زاده تاكيد كرد: سازمان محيط زيست هم دركارگروه‌هاي تخصصي موضوع ادغام سازمان‌هاي جنگل‌ها و مراتع و حفاظت محيط زيست را بررسي كرده و نظرش را اعلام كرده است.
او نظر كلي سازمان حفاظت محيط زيست را در مورد اين ادغام را مثبت دانست و گفت: علي‌الاصول نظر ما در مورد اين ادغام مثبت است اما چون اين كار بايد روند اداري خود را طي كند و سپس ابلاغ شود تا قبل از آن زمان ما به عنوان سازمان حفاظت از محيط زيست اقدام خاصي انجام نمي‌دهيم.
او درپاسخ به اين سوال كه چرا برخلاف سازمان محيط زيست، سازمان جنگل‌ها و مراتع با اين ادغام مخالف است افزود: سازمان جنگلها و مراتع مخالف اين ادغام نيست بلكه نگران اين امر است كه به علت اهميت بالاي محيط زيست، ماموريت‌هاي سازمان جنگل‌ها آسيب نبيند.
رئيس سازمان محيط زيست تاكيد كرد: با وجود اين سازمان محيط زيست با اين موضوع كه يك بخش ازكشوركه جنگل‌هاي شمال هستند تحويل سازمان بشود و مابقي دست سازمان جنگل‌ها و مراتع بماند موافق نيست زيرا جنگل‌ها هويت واحدي دارند گرچه برخي پرپشت و برخي تنك باشند.

هیچ نظری موجود نیست: