۱۳۸۹ فروردین ۱۴, شنبه

درخواست سازمانهای غیردولتی محیط زیست برای آزادسازی ماهیان قرمز

خبرنگار مهر لطف کردند و خبری به نقل از اینجانب در مورد آزاد سازی ماهی های سفره هفت سین  منتشر کرده است که با تشکر از این  خبر رسانی  آن به شرح ذیل می باش د
در گفتگو با مهر مطرح شد:
موسسه های غیر دولتی حامی محیط زیست از مردم خواستند روز بعد از سیزده فروردین ماهیان قرمز سفره های هفت سین را در حوضچه ها و استخرها و دریاچه پارکهای شهری رها کنند.
به گزارش خبرنگار مهر، ماهیان قرمز که چندین سال است به سفره های هفت سین راه یافته اند، نزدیک به پانزده تا بیست سال طول عمر دارند، این در حالی است که نگهداری این ماهیان پرورشی در تنگهای خانگی و در بهترین شرایط تنها می تواند 2 ماه زندگی آنها را تداوم بخشد.
یک فعال محیط زیست در همین زمینه به خبرنگار مهر گفت: ماهیان قرمز ابتدا نباید وارد سفره های هفت سین می شد ولی حالا که وارد شده باید شرایط بهتر نگهداری کردن آنها را یاد گرفت. روش نگهداری ماهی در تنگهای شیشه ای به طور کامل روش ناکارامد و غلطی و مدتی بعد ماهیان می میرند.
حسین عبیری گلپایگانی معتقد است ماهیان قرمز نباید در آبهای آزاد و جاری نیز رها شوند زیرا ممکن است باعث انتشار آلودگی و بیمارهایی در آبها شوند. دلیل این آلودگی نیز پرورشی بودن ماهیان قرمز است که ممکن است ناقل بیماریهایی به آبها باشد.
همچنین به عقیده این فعال محیط زیست؛ زیست شناسان تاکید دارند ماهیان قرمز رها شده در آبهای آزاد و رودخانه ها قادربه خوردن تخم ماهیان بومی هستند و تجربه ثابت کرده بسیاری از ماهیان بومی رودخانه ها و دریاچه ها با رها شدن ماهیان قرمز در آن آبها از بین رفته اند.
گلپایگانی تاکید کرد: بهترین شیوه رهاسازی ماهیان قرمز برای کمک به تداوم حیاتشان، رها کردن آنها در استخرها، حوضچه ها و دریاچه های پارکهای شهر است.







هیچ نظری موجود نیست: