۱۳۸۹ آذر ۱۹, جمعه

ماه محرم و محیط زیست (10)- کاشت هفتاد و دو نهال توسط دکتر سلاجقه رئیس سازمان جنگلها و مراتع و آبخیزداری به نیت هفتاد و دو تن شهدای کربلا

 یکی از کارهای بسیار نیکویی که پبامبراسلام (ص) و حضرت علی (ع) و امامان معصوم (ع) و اندیشمندان اسلامی به آن خیلی سفارش کرده اند کاشت درخت می باشد ولی دیروز که در سومین روز از ماه  محرم که در برنامه درختکاری دانشجوئی شرکت کرده بودم اتفاق جالبی افتاد که این اتفاق کاشت 72 اصل نهال  توسط بالاترین مقام سازمان جنگلها در یک مراسم دانشجویی بود که خبر آن به شرح ذیل می باشد.
برنامه اولین مرحله پروژه کاشت نخستین جنگل دانشجویی ایران در شهر تهران برگزار شد.
طبق فراخوان عمومی که از طرف سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی (دانشجویان حامی محیط زیست و منابع طبیعی )برای پروژه کاشت نخستین جنگل دانشجویی با شعار "بنشانیم درخت تا طبیعت نفسی تازه کند" در روز پنجشنبه مورخه 18/9/1389در منطقه "پارک ملی خجیر" برگزار شد.
برگزار کنندگان این برنامه عبارت بودند از :
معاونت عمرانی استانداری تهران، اداره منابع طبیعی استان تهران، اداره کل محیط زیست استان تهران، ستاد محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران، انجمن علمی محیط زیست دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال، انجمن علمی محیط زیست دانشگاه آزاد اسلامی واحد دماوند، انجمن علمی- تحقیقاتی کاوش، کانون دوستداران محیط زیست دانشگاه شریف، کانون پیام طبیعت سبز دانشگاه پیام نور مرکز تاکستان- کانون دوستداران محیط زیست دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی و سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی.
در برنامه کاشت نخستین جنگل دانشجویی که با شعار " بنشانیم درخت تا طبیعت نفسی تازه کند" دکتر سلاجقه معاون وزیر و ریاست سازمانهای جنگلها و مراتع و آبخیزداری ؛ خانم دکتر ابتکار عضو و ریاست کمیته محیط زیست شواری شهرتهران ؛ آقای تمدن استاندار تهران ؛ آقای محمودی جانشین استاندار در کمیته اضطراری آلودگی هوا؛ مهندس منصور خاکی مدیرکل منابع طبیعی استان تهران و آقای اباذری و تعدادی از پرسنل سازمان محیط زیست و اداره کل منابع طبیعی استان تهران و بیش از 200 دانشجو و فعال محیط زیست حضور داشتند.
در این برنامه درختکاری منطقه به وسعت 12 هکتار در بستر رودخانه جاجرود انجام شد. محلی که درختکاری در آن انجام شد یکی از مناطق در حال تخریب پارک ملی خجیر می باشد که با این مرحله درختکاری از تخریب آن جلو گیری می شود.
در این برنامه همه مسئولین از توجه دانشجویان به کاشت درخت در مناطق اطراف تهران با توجه به آلودگی هوا شهر؛ تشکر و قدر دانی کردند.
در این برنامه آقای دکتر سلاجقه ریاست سازمان جنگلها و مراتع و آبخیزداری به نیت هفتاد دو تن از شهدای کربلا با کاشت 72 درخت ؛ یاد و نام این شهدای را گرامی داشتند و همچنین جناب مهندس منصور خاکی مدیرکل منابع طبیعی استان نیز اقدام به کاشت چهل نهال درخت نمودند.
جهت سهولت در تردد شرکت کنندگان برای کاشت درخت ؛سازمان دانشجویی جهاددانشگاهی 5 دستگاه اتوبوس در تهران و همچنین یک دستگاه اتوبوس نیز از کرج جهت تردد شرکت کنندگان در برنامه در نظر گرفته شده بود.







هیچ نظری موجود نیست: