۱۳۸۹ دی ۵, یکشنبه

صبح جمعه در بستر خشک دریاچه پریشان:



سبزپرس – گروه محیط طبیعی: اهالی شهرستان کازرون و روستاهای اطراف دریاچه پریشان، برای نجات این دریاچه منحصر به فرد، دست به دعا برداشتند و نماز باران اقامه کردند.

حسینعلی ابراهیمی کارنامی، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان فارس با اعلام این خبر به سبزپرس گفت: روز جمعه (سوم دی ماه) جمعی بالغ بر چند هزار نفر از اهالی روستاهای اطراف دریاچه پریشان و شهرستان کازرون نماز باران را در بستر خشک دریاچه پریشان اقامه کردند.
او ادامه داد: نماز باران به امامت حجت الاسلام محمد خرسند، امام جمعه کازرون اقامه شد و ایشان پس از نماز، در سخنانی برای نمازگزاران تشریح کردند که در محلی که امروز نماز اقامه شد، قبلاً مملو از آب بوده و پرندگان مهاجر در آن استراحت می‌کردند.
به گفته ابراهیمی، نمازگزاران پس از اقامه نماز برای بارش باران و بازگشت رونق به زمین‌های کشاورزی، دست به دعا برداشتند. در این برنامه سازمان‌های مردم نهاد طرفدار محیط زیست و اداره کل حفاظت محیط زیست استان فارس حضوری فعال داشتند.
در چند سال اخیر، کازرون خشک‌ترین سال‌ها را پشت سر گذاشته است و این خشکسالی‌ها در کنار مدیریت نادرست منابع آب زیرزمینی، باعث خشک شدن دریاچه پریشان شده است.


هیچ نظری موجود نیست: