۱۳۸۹ دی ۹, پنجشنبه

تهرانيها روزي هشت ميليون ساعت «اسير» اتوبوس‌اند

امروز که در ایستگاه B.R.T در پایانه خاوران منتظر اتوبوس شرکت واحد بودم به مطلب چهل سال پیش تهران برخوردم . لذا لازم دیدم این موضوع را به اطلاع دوستان برسانم .
مطلب روزنامه اطلاعات روز سه‌شنبه 8 دي 1349، (برابر با 29 شوال 1390، 29 دسامبر 1970) نقل شده است
چيزي هست كه از مبدا شروع به حركت ميكند و بايد ماند و رسيدنش را ديد و اين‌جا يك مسئله مطرح است بايد تلاش بر اين باشد كه آن چيز در مبدا درجا نكوبد و تكرار نشود.
اتوبوس را مي‌گويم طبق آماري كه در چهار ماه پيش بدست آمده 2423 دستگاه اتوبوس از پنج صبح تا ده شب 2 ميليون و پانصد هزار مسافر را در تهران جابجا ميكنند.
آمار ديگري حاكي است كه در هر دقيقه در ميدان شهناز بيش از صد نفر به صف اتوبوس يك خط اضافه ميشود و در فاصلهزماني بين ساعت 5/7 تا 5/8 صبح شش هزار نفر احتياج به اتوبوس دارند و تنها به يكي از ميادين شهر كه در بالا نامش آمد ظرف 20 دقيقه 2 هزار مسافر وارد ميشوند و اگر هر اتوبوس براي 50 نفر كافي باشد در عرض اين 20 دقيقه ميدان شهناز بايد چهارصد اتوبوس را در خود بپذيرد.
باقبول اين گفته كه روزي 2 ميليون نفر از اتوبوس استفاده كنند و هر نفر لااقل 4 ساعت از وقتش در اتوبوس و براي اتوبوس صرف شود نتيجه اين مي‌شود كه روزي 8 ميليون ساعت وقت مردم را اتوبوس ميگيرد، در ماه دويست و چهل ميليون ساعت و در سال دو هزار و هشتصد و هشتاد ميليون ساعت وقت مردم كه بقولي طلاست و بظاهر مس هم نمي‌نمايد تلف ميشود.



هیچ نظری موجود نیست: