۱۳۸۹ دی ۲۳, پنجشنبه

یکبار دیگر سفیر گلوله ها قلب محیط بانی از دیار سیستان و بلوچستان را درید


چه روزها زود می گذرند؟ هنوز خانواده معززشهید "سعید پرهام" و دوستان و همکاران محیط بان ایشان پیراهن سیاه به تن داشتند و هنوز چهل روز از شهادت این محیط بان جوان استان خراسان شمالی نمی گذشت که یک بار دیگر قلب محیط بان دیگری به نام "صابر الله داد" در حین انجام وظیفه محیط بانی مورد آماج گلوله بی خدا خبران واقع شد و ایشان نیز به خیل عظیم شهدای محیط زیست ایران پیوست.
راستی بعد از اینکه هر چند وقت یکبار خبر شهادت محیط بان و یا جنگلبانی به گوش می رسد؛ دوستداران محیط زیست و منابع طبیعی به این می اندیشند که انگار زمانه عوض شده است و در این مملکت جای دوست و دشمن عوض شده است و به جای اینکه گلوله های خودی در قلب دشمنان این وطن شلیک شوند؛ دانسته یا ندانسته این گلوله ها در قلب نگهبانان وطن شلیک می شوند. متاسفانه با خبر شدیم که این بار قلب یک سرباز وظیفه 21 ساله در سیستان و بلوچستان و در حین خدمت مقدس سربازی و توسط افراد ناشناس هدف دو گلوله قرار گرفت و یک شهید دیگر به شهدای حافظین محیط زیست ایران اضافه شد. چهل روز پیش سعید پرهام در منطقه حفاظت شده «گلول و سرانی» شیروان به ضرب گلوله ژ-3 به شهادت رسیده بود و دیروز در منطقه مک سرخ استان سیستان و بلوچستان "صابر الله داد" قلبش آماج گلوله شکارچیان قرار گرفت و به شهادت رسید. لذا شهادت این سرباز وطن را به خانواده معزز ایشان ؛ جامعه محیط بانان و کلیه دوستداران محیط زیست کشور تسلیت عرض می کنم .

جهت دریافت اطلاعات بیشتر به خبری که توسط خبرگزاری سبز پرس تهیه شده است مراجعه کنید.

محیط بانان سیستان و بلوچستان در سوگ همکار جوان خود؛
افراد ناشناس قلب «صابر» 21 ساله را هدف گرفتند
سبزپرس – گروه محیط طبیعی: محیطبانان کشور «صابر الله داد» همکار جوان خود را روز گذشته (چهارشنبه) در منطقه شکار ممنوع «مک سرخ» از دست دادند.
به گزارش سبزپرس، محیط بانان منطقه «مک سرخ» بعدازظهر روز گذشته درحین گشت‌زنی مورد حمله افراد ناشناس قرار گرفتند که در این حمله دو گلوله به قلب صابر برخورد کرده و باعث شهادت او می‌شود.
مهندس تورج همتی، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان سیستان و بلوچستان درباره واقعه روز گذشته به خبرنگار ما گفت: حوالی ساعت 17 دیروز، محیط بانان با ما تماس گرفتند و اعلام کردند که حدود ساعت 16 علائمی از حضور عده‌ای متخلف در منطقه می‌بینند. چهار نفر از محیط بانان که در منطقه استقرار دارند، به طرف محل مشاهده متخلفان حرکت می‌کنند اما این افراد ناگهان خودرو محیط بانان را به رگبار می‌بندند.
او ادامه داد: متاسفانه در این واقعه تلخ دو گلوله به قلب شهید «صابر الله داد» برخورد کرد و این همکار 21 ساله از میان ما رفت.
شهید الله داد، به خدمت وظیفه عمومی مشغول بود و به عنوان «محیط بان وظیفه» انجام خدمت می‌کرد.
همتی همچنین گفت: شب گذشته پیکر این همکار شهید را به پزشکی قانونی منتقل کردیم تا تحقیقات پلیس آغاز شود. هم اکنون پزشک قانونی سعی می‌کند تا نوع گلوله شلیک شده را تعیین کند و نیروی انتظامی تحقیقات خود را برای شناسایی عاملان شهادت این شهید آغاز کرده است.
او ادامه داد: پیکر پاک شهید الله داد، فردا (جمعه) پس از خطبه‌های نماز جمعه از مصلای زاهدان تشییع خواهد شد و با هماهنگی که با بنیاد شهید و فرماندهی انتظامی استان صورت گرفته، این عزیز در گلزار شهدای زاهدان به خاک سپرده می‌شود.
به گفته همتی، الله داد اولین شهید محیط‌بان استان سیستان و بلوچستان و یکصد و هفتمین شهید محیط بان در تاریخ تاسیس سازمان حفاظت محیط زیست است.
شهادت الله داد در حالی است که 40 روز پیش «سعید پرهام» محیط بان جوان استان خراسان شمالی در منطقه حفاظت شده «گلول و سرانی» شیروان به ضرب گلوله ژ-3 به شهادت رسیده بود.

هیچ نظری موجود نیست: