۱۳۸۹ بهمن ۱۰, یکشنبه

کم‌مصرف‌ترین خودروی جهان/ گزارش تصویری

شرکت خودروسازی فولکس‌واگن آلمان از کم‌مصرف‌ترین خودروی جهان در نمایشگاه خودروی قطر رونمایی کرد.

دکتر اولریخ هاکنبرگ، قائم‌مقام رییس فولکس‌واگن در مراسم رونمایی از خودروی مفهومی XL1 گفت: این خودرو در هر 100 کیلومتر حدود 0.9 لیتر مصرف سوخت دارد و بدنه آن از مواد بسیار سبک ساخته شده است.
این خودروی پلاگ‌این هیبریدی دو سیلندر بوده و کشش آئرودینامیکی بسیار پایینی دارد.
قدرت موتور این خودرو 75 اسب بخار است. حداکثر سرعت آن نیز به 160 کیلومتر بر ساعت می‌رسد.
این خودرو قابلیت حمل دوسرنشین را دارد. وزن این خودرو تنها حدود 380 کیلوگرم است که وزن بسیار پایینی برای یک خودرو محسوب می‌شود.
این خودروی سبز همچنین به یک موتور برقی مجهز بوده که با باتری لیتیوم یونی و یک موتور دیزلی دو سیلندری کار کند.
فولکس‌واگن در سال 2002 نخستین خودروی با مصرف سوخت یک لیتر در هر 100 کیلومتر ساخت خود را رونمایی کرد. هفت سال بعد این شرکت در نمایشگاه خودروی فرانکفورت از خودروی L1 رونمایی کرد. این خودرو مصرف سوختی معادل 1.38 لیتر در هر 100 کیلومتر داشت.



قرار است خودروی مفهومی L1 جدید سال 2013 به تولید برسد.

۱ نظر:

انجمن جوانان وارث زمین گفت...

فرهیخته گرامی

سلام علیکم

با احترام به استحضار می رساند انجمن جوانان وارث زمین با مشارکت فرهنگسرای ابن سینا در نظر دارد به منظور فرهنگسازی در زمینه ی راهکارهای داستیابی به روز پاک ، دومین همایش منطقه ای خود را با عنوان " فراهمایی روز پاک " در منطقه 2 تهران مورخ 14/11/89 برگزار نماید.

لذا ضمن از جنابعالی برای حضور در این فراهمایش ، دعوت بعمل می آوریم.امید داریم با شرکت در این برنامه بتوانیم دوشادوش هم گام موثری را در جهت داشتن روز پاک برداشته باشیم. قبلا از حسن توجه جنابعالی کمال تشکر و قدردانی را می نماییم./



مکان فراهمایی: شهرک غرب- فرهنگسرای ابن سینا

زمان: ساعت 10 الی 12 روز 5شنبه 14/11/89