۱۳۸۹ بهمن ۸, جمعه

ساعات پیک آلودگی هوا و مناطق آلاینده پایتخت اعلام شدند


مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوا ساعات پیک آلودگی هوا در پایتخت را اعلام کرد و گفت: توصیه می‌شود شهروندان و بیماران قلبی و تنفسی در این ساعات از تردد در هوای آزاد خودداری کنند.
دکتر یوسف رشیدی با اشاره به برآورد آلودگی هوا در کشور گفت: بر اساس آمارهای ارائه شده تنها برای چهار آلاینده ذرات معلق کمتر از 10 میکرون، منوکسیدکربن، دی اکسید گوگرد و دی اکسید نیتروژن سالانه 8 میلیارد دلار خسارت به کشور وارد می‌شود که 30 درصد آن متعلق به تهران است.
وی افزود: اگر خسارت ناشی از آلایندگی ذرات معلق کمتر از دو و نیم میکرون را نیز به این خسارت اضافه کنیم، قطعا رقم خسارت منشاء آلودگی هوا بیشتر از این خواهد شد.
مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوا با اشاره به اینکه سالانه 6/1 میلیون تن آلاینده تنها توسط خودروها وارد هوای تهران می‌شود افزود: به این ترتیب روزانه حدود چهار هزار و 500 تن آلاینده در هوای پایتخت وارد می‌شود که اکثر آن‌ها ذرات معلق کمتر از 10 میکرون هیدروکربن‌های نسوخته، دی‌اکسید نیتروژن و دی‌اکسید گوگرد است.
وی با اشاره به این که در تهران در فصل پاییز و زمستان دو پیک آلودگی هوا داریم، گفت: پیک اول بین ساعت 7 تا 8 صبح و پیک دوم بین ساعت 20 تا 21 است.
مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوا تصریح کرد: هرچه به ساعات پایانی شب و میانی روز نزدیک می شویم از غلظت آلاینده‌ها کاسته می‌شود. وی با توصیه به بیماران قلبی و تنفسی و شهروندان افزود: توصیه می‌کنیم شهروندان در این دو پیک آلودگی از ترددهای غیرضروری در شهر خودداری کنند.
مدیر عامل شرکت کنترل کیفیت هوا در خصوص مناطق آلوده تهران گفت: هسته مرکزی شهر و مناطق شمالی پر ترافیک همچنین آزادی، مناطق نزدیک به بزرگراه‌ها و معابر پر تردد مهمترین بخش‌های آلودگی تهران هستند.
وی با اشاره به این که در هفته گذشته شاخص کیفیت هوای تهران در تمامی روزها در شرایط «ناسالم» بوده است، گفت: پیش‌بینی‌ می‌شود تا روز شنبه وضعیت آلودگی هوا با توجه به وزش باد مناسب بهتر شود./ 44

هیچ نظری موجود نیست: