۱۳۸۹ بهمن ۲, شنبه

کوسه دوسر کشف شد/ عکس

بعد از 76 سال دو جنین کوسه دوسر در یک کلکسیون شخصی پیدا شده‌اند.




این موجودات نادر از درون شکم یک کوسه ماده باردار بیرون آورده شده‌اند و شانس زندگی نداشته‌‌اند. تصویر این موجود نادر را در ادامه ببینید.
دو سر داشتن پدیده نادری است. از همین رو،‌ هر موجود دو سری که یافت می‌شود،‌ توجه‌های زیادی را به خود جلب می‌کند،‌ هم در بین مردم و هم در بین محققین. این بار موجود دو سر پیدا شده یک جفت نوزاد کوسه است که از سال 1934/ 1313 درون یک بطری در یک کلکسیون شخصی نگهداری می‌شوند.
به گزارش نیوساینتیست،‌ یک جفت کوسه که هر دو دارای دو سر هستند،‌ در این کلکسیون شخصی نگهداری می‌شوند. هر دو جنین‌های نری هستند که از درون شکم یک کوسه ماده باردار بیرون آورده شده‌اند. کوسه مادر از گونه کوسه‌های توپ بوده و جالب اینجاست که دو جنین نر یافت شده،‌ علاوه بر دو سر،‌ دو باله پشتی هم دارند.
شاید برایتان جالب باشد بدانید پدیده دوسری یا دیسفالی در خزندگان،‌ دوزیستان و ماهیان از سایر موجودات رایج‌تر است. اغلب موجودات دوسر در اوایل تولد می‌میرند و عمر چندانی ندارند. البته گاهی موارد استثنایی هم وجود دارند. 4 سال پیش،‌ یک مار دوسر توجه رسانه‌ها را به خود جلب کرد. این مار بعد از این که صاحبش به او آموزش داده بود که سرها به نوبت غذا بخورند،‌ توانسته بود زنده بماند.
اما اصلا چرا یک موجود دوسر متولد می‌شود؟ در واقع به گفته محققین دلیل اصلی دوسر شدن این جنین‌ها مشخص نیست،‌ شاید اختلالات ژنتیک،‌ یا کمبودهای غذایی، انگل‌ها و یا آلودگی را بتوان مقصر دانست.

هیچ نظری موجود نیست: