۱۳۸۹ شهریور ۷, یکشنبه

اعتراض فدراسیون کوهنوردی نسبت به ساخت و ساز و تخریب بی رحمانه در «جنگل کارا»!



جناب حسین رضائی در وبلاگ کوهنوشت خبر داد:
با توجه به ساخت و سازهای فاقد مجوز و تخریب منابع طبیعی ارتفاعات شمال تهران واقع در منطقه ی «جنگل کارا»، فدراسیون کوه نوردی و صعودهای ورزشی؛ طی مکتوبی به شهردار تهران، ضمن اعتراض به این ساخت و سازهای بی رویه، خواستار پیگیری و توقف بلادرنگ این اقدامات بی رحمانه شد. مشروح مکتوب فدراسیون خطاب به دکتر «قالیباف» از این قرار است:
جناب آقاي دكتر «قالیباف»
شهردار محترم تهران
با سلام و احترام؛
ضمن سپاس از عنایات و اقدامات ارزنده ی جناب عالی و همکاران گرامیتان در خصوص ساماندهی امور عمرانی و زیست محیطی کلان شهر تهران به ویژه رویکرد خاص به صیانت و حفاظت از ارتفاعات شمال پایتخت، به استحضار مي‌رساند؛ به رغم اقدامات بازدارنده و نظارت های صورت گرفته از سوی دست اندرکاران محترم شهرداری، با نهایت تأسف پس از تخريب های صورت گرفته در «گلابدره» و پناهگاه «دارآباد» و هم چنین برخی ساخت و سازهاي غيرقانوني در مناطق کوهپایه ای شمال تهران و احداث جاده در «آبشار سنگان» که با انسداد معابر ویژه ی كوه‌نوردان و گردشگران، تردد را ناممکن و با خطر مرگ مواجه نموده است، اكنون نوبت به «جنگل كارا» در ارتفاعات «دركه»، «دربند» و «كلك‌چال» رسيده، كه با دست اندازی و زیاده خواهی عده ای زمین خوار، تصرف شده و با بی رحمی هر چه تمام تر، این موهبت الهی و سرمایه ی تجددناپذیر طبیعی تخریب شود. ( اقدام به ساخت و ساز به صورت پنهانی و شبانه، با حمل مصالح ساختماني توسط قاطر ! )
خاطر نشان می شود: مراتب از طریق تماس تلفني بارها به اطلاع مسئولين ذي ربط رسانده شده ولی متأسفانه تاکنون هیچ گونه ترتیب اثر و برخورد جدی با این متخلفین و متجاوزان به حریم منابع طبیعی و عمومی نشده است.
لذا فدراسيون كوه‌نوردي ضمن اعتراض جدی به این ساخت و سازهای غيرمجاز و مغایر با قوانین صدور پروانه در ارتفاعات، از حضرتعالي درخواست رسيدگي و پیگیری عاجل و دستور توقف قطعی این تخریب جبران ناپذیر را دارد.

محمود شعاعي
رييس فدراسيون
نائب رييس اتحاديه کوه‌نوردي آسيا



۲ نظر:

كلماتي از يك كوهنورد گفت...

سلام
قلب کوهنوردان ما چطور است آیا بزرگ آیا کوچک
آیا مهم هست این بزرگ بودنش یا کوچک بودنش
بزرگی و کوچکی در چیست
مانده ام
خدا داند و بس
با قلب کوهنوردان آپم
بدرود

حسین عبیری گلپایگانی گفت...

جناب کوهنورد قلب همه کوهنوردان واقعی بسیار بزرگ است به اندازه یک دریا