۱۳۸۹ خرداد ۱۴, جمعه

حضور 250 نفر فعال محیط زیست در حرم امام خمینی در برابر بیش از دو میلیون جمعیت شرکت کننده در مراسم چیزی حدود یک به هشت هزار می باشد

امروز به همراه بیش از 250 نفر از دوستداران محیط زیست جهت فرهنگسازی و آموزش  مردم برای مراعات نکات زیست محیطی در زمان برگزاری مراسم ارتحال امام خمینی به حرم امام خمینی رفته بودیم . دو سال است که این برنامه فرهنگی را در حرم و بهشت زهرا برگزار می کنیم. امسال همچون سال گذشته به علت حجم بالای ماشین های ورودی به بهشت زهرا که با بسته شدن مسیرهای که از قبل جهت حضور فعالان محیط زیست در نظر گرفته شده بود و همچنین قطع موبایل ها در زمان برگزاری مراسم در اطراف حرم ؛ نزدیک به  سه ساعت وقت دوستان فعال محیط زیست تلف شد تا به جایگاهی که از قبیل تعیین شده بود برسند.
 هدف از این فعالیت فرهنگی ؛ زیست محیطی آشنای مردم با مشکلات محیط زیست در تجمعات بزرگ می باشد (مخصوصا" در حرم امام خمینی).

یکی از مشکلات اساسی در این  مراسم ؛ عدم مراعات نکات زیست محیطی توسط مردم می باشد  که ریخته پاش زباله ها در حرم و بهشت زهرا  یک چهره بدی را برای شرکت کنندگان در این مراسم بوجود می آورد.
از جمله مسائل اساسی که می بایست جهت رفع مشکلات در این اجتماعات مطرح نمود عبارتند از :
1 – با توجه به برگزاری 20 بارمراسم در بیست سال گذشته به این مناسبت و با توجه به تجربه بیست ساله هنوز هم همان روش برگزاری به روش قدیم می باشد و هیچ راه حلی جهت کاهش مشکلات و آلودگی های زیست محیطی ارائه نشده است که به مرحله اجرا برسد.
2 – امسال چند پیشنهاد زیست محیطی  از طرف فعالان محیط زیست به کلیه نهاد های برگزار کنندگان مراسم واز جمله  شهرداری تهران ارائه شده  که فقط شهرداری با خرید بیش از چهارصد هزار ظرف گیاهی اقدام نمود که به نسبت ظروف استفاده شده بسیار ناچیز بود ولی در برچسب ظروف میوه های اهدائی شهرداری به این نکته اشاره شده بود.
3– حضور 250 نفر فعال محیط زیست در برابر بیش از دو میلیون جمعیت شرکت کننده در مراسم چیزی حدود یک به هشت هزار می باشد که متاسفانه کارشان اصلا" در این انبوه جمعیت نامشخص بود.

هیچ نظری موجود نیست: