۱۳۸۹ خرداد ۱۱, سه‌شنبه

برای اولین بار با همکاری انجمن های محیط زیست و شهرداری تهران استفاده از ظروف گیاهی در مراسم ارتحال امام(ره)


سبزپرس- گروه محیط انسانی: برای اولین مرتبه در مراسم ارتحال امام (ره)430 هزار ظرف یک بار مصرف به جای ظروف پلاستیکی مورد استفاده قرار می گیرد.


به گزارش سبزپرس، یکی از فعالان محیط زیست با اعلام این خبر به سبزپرس گفت: امسال با همکاری معاونت اجتماعی شهر داری منطقه 19 به جای ظروف یک بار مصرف پلاستیکی از ظروف یک بار مصرف گیاهی استفاده خواهد شد.

حسین عبیری با اشاره به اینکه از تمام سازمانهای مختلف تنها شهرداری از این پیشنهاد استقبال کرد گفت: در این مراسم شهرداری هیچ ظرف پلاستیکی را مورد استفاده قرار نخواهد داد.

او با اشاره به ظروف یک بار مصرف پلاستیکی گفت: این ظروف برای محیط زیست بسیار خطرناک است. چون چند صد سال طول می کشد تا در طبیعت تجزیه شود. در حالی که ظروف یک بار مصرف گیاهی بعد از چند ماه به راحتی تجزیه شده و به طبیعت بر می گردد.
عبیری از حضور فعالان محیط زیست در مراسم ارتحال امام (ره) خبر داد و افزود: در این مراسم 250 نفر از فعالان محیط زیست حضور خواهند داشت. این افراد با پوشیدن کاور سبزرنگ که شعارهای محیط زیستی روی آن نوشته شده است به مردم راهنمایی های لازم را جهت نریختن زباله در محوطه حرم و بهشت زهرا خواهند کرد.
او به فعالیت های دیگر این گروه در 14 خرداد اشاره کرد و ادامه داد:همچنین بین مردم کیسه های پلاستیکی توزیع خواهد شد تا زباله های خود را در محیط اطراف رها نکنند.
ظروف یک بار مصرف گیاهی از نشاسته ذرت، سیب زمینی و گندم تهیه می شوند. عمر تجزیه این ظروف در طبیعت بین 4 تا 6 ماه است. این ظروف به راحتی تجزیه شده و قابل بازگشت به طبیعت هستند. همچنین از نظر بهداشتی ظرف گیاهی از ظروف پلاستیکی سالم تر و حاوی عناصر شیمیایی خطرناک نیستند.



۷ نظر:

بهزاد گفت...

سلام
همین مساعل کوچک (استفاده از ظروف یک بار مصرف گیاهی) پیامد های مثبت بزرگی دارند به نظر من. خوشحالم که بالاخره یک نفر را پیدا کردم که به صورت حرفه ای (نه شعاری و رادیکال) از محیط زیست حمایت و پشتیبانی می کنه. من خودم تصمیم دارم یه انجمن حمایت از محیط زیست در اصفهان درست کنم آخه اینجا با گیاه ها و حیوانات خیلی مردم بی رحمانه برخورد می کنند. امیدوارم بتونم از کمک شما بهره مند بشم.

پ.ن: شما از یاهو مسنجر استفاده نمی کنید؟

پیروز و سربلند باشید
خدا نگهدارتون

کلماتی از یک کوهنورد گفت...

سلام
اولین اطلاعیه صعود قلم در حال درج در تمام وبلاگ های کوهنوردی هست برای اطلاع رسانی عمومی خوشحال می شویم شما هم در وبلاگتون درج کرده و بگویید برای نظر سنجی به وبلاگ من بیاییند و همچنین خود شما نظر خودتون رو برای برنامه اعلام نمایید
خوشحال میشویم شما رو در این صعود بزرگ وبلاگ نویس ها ملاقات کنیم
به امید دیدار شما و دوستانتان
بدرود

حسین عبیری گلپایگانی گفت...

جناب بهزاد سلام
با تشکر از پیام شما ای کاش آدرس ایمیلت و وبلاگت در اختیار بنده قرار می دادید تا بیشتر با شما آشنا می شدم

حسین عبیری گلپایگانی گفت...

جناب مرتضی صالحی با تشکر از پیام شما
اگر کاری از دست بنده بر می آئید در خدمت حاضرم

لی لی (یادداشتهای روزانه یک گیاهخوار) گفت...

خیلی خبر مسرت بخشی بود.امیدوارم در دیگر مراسم مخصوصاً مراسم های ماه رمضان و محرم که میزان استفاده از ظروف یکبار مصرف بالا می رود هم مردم و مسئولین از ظروف یکبار مصرف گیاهی استفاده کنند.

اشکار گفت...

حسین آقا خوبی خوشی سلامتی؟
اهل و عیال خوبند؟
تعطیلات کجا میروید؟
الهی موش بخورد این درویش خان شیرین زبان را..طلاست درویش طلا ماه است

حسین عبیری گلپایگانی گفت...

سلام جناب اشکار
چند روزی از خبر نداشتم دلم برایت تنگ شده بود در ضمن اگر جنابعالی اخبار زیست محیطی را دنبال نمی کنی
بنده فردا با 250 نفر فعال محیط زیست در حرم امام خمینی در حال فرهنگ سازی هستیم
در ضمن تا 11 تیرماه نیز نگهبان دشت شقایق دماوند هستم
همچنین اگر امکان دارد ایمیلت را برایم ارسال کن .
امیدوارم ایام تعطیلات را با خانواده خوش باشید .