روز جمعه گذشته که با تعدادی از دوستان گروه کوهنوردی پرستو برای نگهبانی از گلهای شقایق به دشت شقایق دماوند رفته بودیم . ولی امسال نسبت به سال گذشته برای گلهای شقایق دو تا اتفاق افتاده بود.
1 - اولین مورد اینکه گلهای شقایق خیلی زود شکوفا شدند و به همین نسبت خیلی زود نیز پژمرده شدند
2 - دومین مورد نیز کمبود میزان گلهای شقایق نسبت به سالهای قبل بود که متاسفانه امسال نسبت به سالهای گذشته مقدار گل دشت شقایق خیلی کم بود که می توان یکی از دلایل کمبود این گلها را بعلت کندن پیاز گل و خود گلها در چند سال اخیر باشد لذا دیروز در دشت گل شقایق وجود نداشت. از طرفی به علت تعطیلی روز شنبه اکثر مردم به مسافرت رفته بودند لذا دامنه های منطقه دماوند مخصوصا" دشت شقایق نیز خلوت بود . برای همین دیروز در وسط برنامه تصمیم گرفتیم برای بازدید از دشت لار به این منطقه نیز سری بزنیم ولی به علت خاکی بودن مسیر و تعهد دادن به راننده مینی بوس جهت نرفتن در مسیر خاکی برای همین آقای راننده فقط مارا تا پاسگاه و دیدبانی دلیچای که متلق به سازمان محیط زیست می باشد جلوتر نبرد و بعد از پاسگاه با دوستان مقداری از مسیر تا کنار سد را پیاده رفتیم ولی به علت ممنوع بودن تردد در کنار تاج سد در همان اطراف با همراهان نهار خوردیم و دو باره مسیر را بر گشتیم ولی در چند دقیقه ای که در کنار پاسگاه محیط زیست توقف داشتیم به نکته جالبی رسیدیم ؛ در کنار پاسگاه حفاظتی پارک لار مشاهده کردیم که تردد همه ماشینهای سواری به منطقه حفاظت شده و پارک ملی لار آزاد می باشد و نگهبان با گرفتن فقط هزار تومان از هر ماشین و دادن قبض پول مجوز رفتن به پارک ملی لار را صادر می کند که این مورد تعجب فعالان محیط زیست بر انگیخت .
1 - اولین مورد اینکه گلهای شقایق خیلی زود شکوفا شدند و به همین نسبت خیلی زود نیز پژمرده شدند
2 - دومین مورد نیز کمبود میزان گلهای شقایق نسبت به سالهای قبل بود که متاسفانه امسال نسبت به سالهای گذشته مقدار گل دشت شقایق خیلی کم بود که می توان یکی از دلایل کمبود این گلها را بعلت کندن پیاز گل و خود گلها در چند سال اخیر باشد لذا دیروز در دشت گل شقایق وجود نداشت. از طرفی به علت تعطیلی روز شنبه اکثر مردم به مسافرت رفته بودند لذا دامنه های منطقه دماوند مخصوصا" دشت شقایق نیز خلوت بود . برای همین دیروز در وسط برنامه تصمیم گرفتیم برای بازدید از دشت لار به این منطقه نیز سری بزنیم ولی به علت خاکی بودن مسیر و تعهد دادن به راننده مینی بوس جهت نرفتن در مسیر خاکی برای همین آقای راننده فقط مارا تا پاسگاه و دیدبانی دلیچای که متلق به سازمان محیط زیست می باشد جلوتر نبرد و بعد از پاسگاه با دوستان مقداری از مسیر تا کنار سد را پیاده رفتیم ولی به علت ممنوع بودن تردد در کنار تاج سد در همان اطراف با همراهان نهار خوردیم و دو باره مسیر را بر گشتیم ولی در چند دقیقه ای که در کنار پاسگاه محیط زیست توقف داشتیم به نکته جالبی رسیدیم ؛ در کنار پاسگاه حفاظتی پارک لار مشاهده کردیم که تردد همه ماشینهای سواری به منطقه حفاظت شده و پارک ملی لار آزاد می باشد و نگهبان با گرفتن فقط هزار تومان از هر ماشین و دادن قبض پول مجوز رفتن به پارک ملی لار را صادر می کند که این مورد تعجب فعالان محیط زیست بر انگیخت .
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر