۱۳۸۹ خرداد ۱۵, شنبه

نشست هم اندیشی سازمانهای مردم نهاد زیست محیطی با ریاست سازمان محیط زیست

دعوت نامه ای از طرف اداره کل محیط زیست استان تهران برایم ارسال گردیده و بنده را برای حضور در نشست هم اندیشی سازمانهای مردم نهاد زیست محیطی استان تهران دعوت نموده اند و قرار است در این نشست که به صورت کارگاهی برگزارمی گردد  جناب آقای محمدی زاده ریاست سازمان حفاظت محیط زیست نیز  حضور داشته باشند و برای حاضران سخنرانی کنند. با توجه به تجربه های گذشته که بیشتر حضور ما فعالین محیط زیست فقط جهت گوش کردن سخنرانی می باشد و در پایان سخنرانی مسئولین ارشد جلسه را ترک می کنند و اداره جلسه را به بقیه همکاران واگذار می کنند و امکان هیچ پرسش و پاسخ برای مستمعین وجود ندارد لذا بنده به عنوان یک فعال محیط زیست چهار سوال از ریاست سازمان و دیگر مدیران محیط زیست کشور دارم که امیدوارم جناب محمدی زاده در این نشست به این سوالها پاسخ گوید.

سوالها به شرح ذیل می باشد :
1 – با توجه به اینکه ریاست سازمان در کلیه سخنرانی های خود از حضور تشکلهای زیست محیطی برای حضور در طرحهای زیست محیطی استقبال نموده اند چرا تا کنون این همکاری صورت نگرفته است .
2 – چرا سازمان محیط زیست به جای حمایت از پلنگ ایرانی که متاسفانه در سال اخیر تعداد هفت عدد آن از بین رفته است به دنبال ورود ببر و شیر غیر ایرانی به کشور می باشد .
3 – با توجه به تجاوزات گوناگون به محیط زیست در سراسر کشور و تخریب ؛ جاده کشی و آتش سوزی جنگلها و زیر آب رفتن بخش عمده ای از درختان بلوط در سد سازی های اخیر و غیره .. در آینده سازمان محیط زیست با چه اهرمی بازدارنده ای می خواهد جلوی این تجاوزات را بگیرد .
4 - چرا سازمان حفاظت محیط زیست جهت باز گشائی دفتر حقوقی در تهران و یا مراکز استانها اقدام نمی کند که فعالان محیط زیست یا مردم با مشاهده موارد خلاف زیست محیطی در سطح کشور  بتوانند با اطلاع رسانی به این دفتر حقوقی و رسیدگی از طرف قوه قضائیه از تخریب بیشتر محیط زیست کشور جلوگیری کنند .

۳ نظر:

امير سررشته داري گفت...

جناب عبيري واقعا شما فكر مي كنيد ايشان مي توانند و يا اصلا مي خواهند كه به اين سوالات منطقي و دقيق جواب منطقي و دقيق بدهند. يعني شما فكر مي كنيد ايشان اصلا در اين سطح از آگاهي هستند كه يك جواب درست و مناسب به شما بدهند؟
ارادتمند

حسین عبیری گلپایگانی گفت...

جناب سر رشته داری ( دایی جان )
به هر حال وقتی من در این مراسم ها شرکت می کنم وظیفه دارم که به عنوان فعال محیط زیست سوال کنم حال جواب دادن با آنهاست چون آنان دارند از این عنوان استفاده می کنند و بهره اش را می برند

امير سررشته داري گفت...

جناب عبيري عزيز مخلصيم دربست. از اينكه اينجانب را ملقب به دايي جان فرموديد صميمانه سپاسگزاري مي كنم. ولي متأسفانه يا خوشبختانه آنقدر به خوبي مديريان عزيز را خصوصا در اين سطح ظرف 20 سال گذشته شناخته ام كه اصلا نمي توانم اميدوار باشم. ولي مي پذيرم كه وظيفه همه ما اين است كه تلنگرها را ادامه دهيم هر چند جوابگويي هم نداشته باشيم. درود