۱۳۸۹ مرداد ۷, پنجشنبه

راهپیمایی 10 هزار نفره دامنه کوه دماوند لغو شد

سازمان حفاظت محیط زیست هرگز مجوز برگزاری چنین راهپیمایی‌ها را در دامنه کوه دماوند صادر نمی‌کند زیرا این منطقه اثر طبیعی ملی است و با ورود 10هزار نفر به این منطقه و لگدکوب شدن پوشش گیاهی منطقه نابود می‌شود
ایلنا: مدیر کل سازمان حفاظت محیط زیست استان مازندارن اعلام کرد: راهپیمایی 10هزار نفري كه توسط تربيت‌بدني استان مازندران قرار بود 15 مردادماه در دامنه كوه دماوند، برگزار شود به دلیل آنکه آسیب جدی به منطقه حفاظت شده دماوند ایجاد کرده و پوشش گیاهی را نابود می‌کند ، لغو شد.

امید روشن در رابطه با این راهپیمایی به خبرنگار ایلنا گفت: سازمان تربیت بدنی استان مازندارن هیچ‌گونه مجوزی برای برگزاری راهپیمایی 10 هزار نفری در دامنه کوه دماوند از سازمان حفاظت محیط زیست دریافت نکرده است.
او ادامه داد: قله دماوند یک اثر طبیعی ملی است و این منطقه تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست است و ورود به چنین مناطقی حتما باید با هماهنگی باشد.
مدیر کل سازمان حفاظت محیط زیست استان مازندارن تصریح کرد: برگزاری این راهپیمایی چند هزار نفره در یک مقطع زمانی مشخص و کوتاه قطعا آسیب جدی به منطقه وارد کند.
روشن گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته و مذاکره با مسئولان سازمان تربیت بدنی استان مازندارن به این جمع‌بندی رسیدیم که این راهپیمایی نباید برگزار شود به همین جهت برنامه راهپیمایی در ردامنه کوه دماوند لغو شد.
مدیر کل سازمان حفاظت محیط زیست استان مازندارن تاکید کرد: سازمان حفاظت محیط زیست هرگز مجوز برگزاری چنین راهپیمایی‌ها را در دامنه کوه دماوند صادر نمی‌کند زیرا این منطقه اثر طبیعی ملی است و با ورود 10‌هزار نفر به این منطقه و لگدکوب شدن پوشش گیاهی منطقه نابود می‌شود.
به گزارش ایلنا، درمراسم روز ملی دماوند که در شهر رینه پلور برگزار شد، افراد شرکت‌کننده در این مراسم، طوماری را امضا کردند و در آن مخالفت خود را با برگزاری راهپیمایی 10هزار نفري كه قرار بود توسط تربيت‌بدني استان مازندران در 15 مردادماه، برگزار شود اعلام کردند.

هیچ نظری موجود نیست: