۱۳۸۹ اردیبهشت ۲۷, دوشنبه

قمه زنی در شهر تهران

ضمن عرض تسلیت شهادت حضرت زهرا به همه دوستان


نمی دانم این مطالب به محیط زیست ربطی دارد یا نه! ولی امروز که سالروز شهادت حضرت زهرا می باشد و در سراسر کشور مردم به طریق مختلف در حال عزاداری می باشند. ساعت 11 صبح پس از بلند شدن صدای بلند گویی هئیت عزاداری پسرم پویا را برای بردن به هئیت عزداری آماده کردم که ایشان مشغول نگاه کردن برنامه تلویزیون شد که خودم به تنهای هئیت رفتم تا نزدیک هئیت که رسیدم دیدم مردم مضطرب هستند وقتی خوب نگاه کردم دیدم که یک نفر با سر خونی دارد در وسط هئیت به سر و صورتش می زند

چون تا کنون از نزدیک تا به حال قمه زنی ندیده بودم وحشت کردم از کسانیکه اطراف هئیت عزاداری بودن سوال کردم این شخص قمه زده است اونها انگار فکر کردن من مامور پلیسم گفتن نه؛ ولی یکی از افراد گفت این آقا بر اثر شدت ناخن که به سرش کشید سرش زخمی شده است و این شخص تا چند دقیقه به عزاداریش ادامه داد ولی شدت خونی که از سرش جاری بود زیاد بود یکنفر سر شخص مذکور را با دستمال بست ولی از محل قمه هنوز خون جاری بود لذا چند نفر ایشان را به خارج از هئیت عزاداری هدایت کردند. خدا را شکر کردم که پویا نیامد و این صحنه را ندید اگر این صحنه را می دید چند روزی فکر و ذهنش مشغول قمه زنی می شود. ولی این سوال هنوز در ذهن بنده است چگونه بعد از این همه اطلاع رسانی نسبت به خرافه بودن قمه زنی مخصوص نظر مراجع به غیر مجاز بودن این نوع عزا داری ها هنوز در وسط پایتخت در اطراف میدان خراسان بدون وحشت از پلیس در میان زن و بچه مردم افرادی پیدا بشوند قمه زنی کنند.
لازم به ذکر است این عکس ها مربوط به قمه زنی امروز نمی باشد.

۴ نظر:

پرستو گفت...

خسته نباشیدآقای عبیری فکرنمی کردم هنوزیه عده وجودداشته باشن که اینجورکارهاروانجام بدن

اشکار گفت...

حسین آقای عزیزم
اختیار کله و قمه دست خودشونه می خواهند قمه بزنند؟ بزنند محکم هم بزنند اما قمه زنی با قمه کشی و عرق خوری و دنبال اقدس و شمسی افتادن و ناشگی کمی تا اندکی فرق دارد......
بابا ایول به تریپ شما که جماعت بچه محل ها ماست هارو کیسه کردند و فکر کردند مامور هستید.......نه آقا نه ماشالله قیافه شما زیادی مردانه است اگر می خواهید یکی از این NGOها راه بیاندازید ..هی کمی باید همرنگ جماعت شد...منظور مرا که می فهمید دیگه یعنی گوگوی مگور شدن (آقا جان این چیزها به گروه خونی من و شما نمی خورد اصلا ببینم در سال جدید در خانه فطیر درست کردید آش ترخنه دوغ و همه چی قاطی خوردید؟)

حسین عبیری گلپایگانی گفت...
این نظر توسط یک سرپرست وبلاگ حذف شد.
حسین عبیری گلپایگانی گفت...

با تشکر از خانم حسین زاده و جناب آقای اشکار که همیشه مرا به یاد سی سال پیش که فطیری و آش ترخینه می خوردیم می اندازد