۱۳۸۹ خرداد ۷, جمعه

آتش سوزی جنگلها و مراتع شهرستان ملکشاهی از توابع استان ایلام

با شروع فصل گرما دوباره آتش سوزی  جنگلها و مراتع شروع شد

خبرگزاری مهر نوشت:

به دنبال آتش سوزی بزرگ در شهرستان ملکشاهی از توابع استان ایلام، دهها هکتار از مراتع و جنگلهای انبوه واقع در شهرستان ملکشاهی از توابع استان ایلام روز پنجشنبه در آتش سوخت.

نکته جالبی که توسط تعدادی از اهالی شهرستان ملکشاهی عنوان شد اینکه این آتش سوزی از چهار روز پیش از در شهرستان آغاز شده است. محمد باجی گفت: به دنبال این آتش سوزی بسیاری از مراتع، جنگل و مزارع شهرستان از ببن رفته است و همچنان آتش ادامه دارد.
وی خاطرنشان کرد: اگر زمان انتخابات بود اکنون عالی ترین مسئولان هم به اینجا می آمدند اما اکنون سه روز است که این منطقه در آتش سوخته و ماموران امروز آمده اند. وی عنوان کرد: هنوز دود غلیظ نشات گرفته از این آتش تمام شهرستان را در بر گفته است این در حالی است که کارشناسان عنوان کرده اند از فردا دوباره آسمان ایلام گرد و غباری می شود.
صبا منتی از دیگر اهلی خوش برخورد شهرستان ملکشاهی گفت: در حال که آتش سه روزپیش در شهر آغاز شده مسئولان امروز برای مهار آتش رسیده اند و باید از مسئولان پرسید ما چگونه نفس بکشیم. وی بیان داشت: میزان تلفات شامل درختان انبوه متعدد، حیوانات اهالی عشایر منطقه، مزاراع و..بوده است و آتش سوزی به حدی است که درخت را در یک ثانیه نابود می کند.
عبدالصاحب نادری فرمانده این شهرستان نیز عنوان کرد: در این آتش سوزی که به دلایل نامشخصی درمزارع و مراتع شهرستان ملکشاهی آغاز شده است، نیروهای امدادی با تمام امکانات در منطقه حضور یافته اند.
وی ادامه داد: در اولین فرصت دستگاه های اطفاء حریق در منطقه حاضر و نسبت به اطفاء آن اقدام کرده اند. وی اضافه کرد: مسئولان مرتبط با موضوع نیز در حال بررسی علل و میزان خسارتهای وارده به مزارع و مراتع آتش گرفته هستند.



هیچ نظری موجود نیست: