۱۳۸۹ اردیبهشت ۱۳, دوشنبه

دزدهای که ناشی نیستند و سرقت از نوع مجسمه دزدی


قدیمی ها می گفتند دزد ناشی به کاهدان می زند و از  طرفی همه نوع دزدی شنیده بودیم ولی  دزدی مجسمه نشینده بودیم و چند روزی است دزدیدن مجسمه های مشاهیر تهران  برای دولت ؛ نیروی انتظامی و شهرداری به یک درد سر تبدیل شده است به خبر زیر توجه کنید :
مديرعامل سابق سازمان زيباسازي شهرداري تهران گفت: سرقت سريالي مجسمه‏ها تاكنون 100 ميليون تومان خسارت وارد كرده است.


حجت‏الله ملاصالحي، در گفتگو با خبرگزاري فارس افزود: تاكنون 11 مجسمه در تهران دزديده شده است.
مديرعامل سابق سازمان زيباسازي شهرداري تهران (كه برخي از سرقت‏ها در دوران مديريت وي رخ داده است) با بيان اينكه اين مجسمه‏ها بيشتر سرديس بوده‏اند، گفت: به راحتي اين مجسمه‏ها را دزديده‏اند و مشكلي براي بردن آنها نداشته‏اند.
ملاصالحي با تاكيد بر اينكه بيشتر مجسمه‏هاي ربوده شده از جنس برنز هستند، گفت: به عنوان مثال مجسمه مدرس كه در كنار خيابان قرار دارد، افراد مي‏تواند از تاريكي شب استفاده كرده و آن را بربايند.
مديرعامل سابق سازمان زيباسازي شهرداري تهران با بيان اينكه دله دزدها اين مجسمه‏ها را مي‏ربايند، گفت: در گذشته نيز چدن‏هايي كه براي اداره آب بود، مي‏دزديدند.


ملاصالحي ادامه داد: اين مجسمه‏ها شب‏ها ربوده شده‏اند.
برپايه اين گزارش از سوي ديگر رئيس اداره حجم سازمان زيباسازي شهرداري تهران با بيان اينكه نصب مجسمه‏هاي برنزي در تهران متوقف شد، گفت: بخشي از مجسمه‏ها در تعطيلات نوروز به سرقت رفته و تعدادي از آنها در روزهاي اخير به سرقت رفته است.
وي گفت: حفاظت و نگهداري مجسمه‏ها بر عهده شهرداري‏هاي مناطق است.
رئيس اداره حجم سازمان زيباسازي شهرداري تهران ادامه داد: مناطق پيمانكاراني براي اين منظور دارند و پيمانكاران بايد خسارت مجسمه‏هاي دزديده شده را پرداخت كنند.
وي با اشاره به اينكه در حال حاضر فضا ناامن است، احتمال دارد بقيه كارها نيز به سرقت برود. مجسمه ابن‏سينا قرار بود در منطقه 6 نصب شود و همچنين 2 مجسمه ديگر در پارك لاله نصب شود كه به دليل سرقت‏هاي سريالي نصب آنها را متوقف كرده‏ايم.
رئيس اداره حجم سازمان زيباسازي شهرداري تهران با اشاره به وزن و ابعاد مجسمه‏ها گفت: معمولا سرقت اين مجسمه‏ها كار راحتي نيست. و دزدان بايد هم فرصت كافي داشته و هم براي كندن، ابزارهاي لازم را داشته باشند تا بتوانند اين مجسمه ها را از محل بربايند.
رئيس اداره حجم سازمان زيباسازي شهرداري تهران از شهروندان خواست كه اگر مورد مشكوكي در پارك‏ها درباره مجسمه‏ها مشاهده كردند، حتما اطلاع دهند.



۳ نظر:

اشرف گيلاني گفت...

البته قبول كنيد كه مجسمه ها دونه برنج نيستن كه توي جيب جا بشن!

حسین عبیری گلپایگانی گفت...

با تشکر از نظر شما

امير سررشته داري گفت...

اعترافات ! تمامي مسئولين حاكي از هماهنگي كامل دزدان عزيز! بوده است. ولي مشكل اصلي ما مردمي كه در اين خطه زندگي مي كنيم فقط يك چيز است. عقل ه در بدن نيست جان در عذاب است.
ارادتمند