۱۳۸۹ دی ۳, جمعه

تبریک عید کریسمس به هموطنان مسیحی با مراعات نکات زیست محیطی


 2011 سال پیش در چنین ایامی به خواست خداوند ؛ پیامبری به نام حضرت عیسی مسیح (ع) چشم به جهان گشود؛ که بعدا" پيام آور صلح، عشق و بخشايش لقب گرفت. لذا سالروز تولد حضرت عیسی مسیح(ع) و همچنین  آغاز سال 2011به همه پیروان آن حضرت تبریک می گویم و سالی خوب همگام با موفقیت برای آنان  آرزوی دارم.
با توجه به اینکه بخشی از جمعیت کشورعزیزمان ایران را هموطنان مسیحی (ارامنه) تشکیل می دهند ؛ امیدوارم آنان نیز مانند بقیه هموطنان ایرانی  به فرهنگ استفاده صحیح از محیط زیست احترام بگذارند واز آنان درخواست می شود که در ایام برگزاری جشن کریسمس از قطع درختان کاج برای تزئین در مراسم عید کریسمس  جدا" خوداری نمایند و آنان به جای قطع درختان کاج  از  درختچه های کاج  کاشته شده  در گلدان استفاده نمایند و در پایان مراسم عید کریسمس درختچه کاج درون گلدان را از گلدان خارج کرده و در پارک های نزدیک به محل زندگی خود و یا در مناطق طبیعی دیگر بکارند و با  کاشت درختچه های کاج در عید کریسمس سالهای بعد شاید روز شاهد پارکها و یا جنگلهای کریسمسی در ایران باشیم. همچنین از آنان درخواست می گردد در مراعات نکات زیست محیطی از جمله استفاده از تولید زباله های غیر قابل تجزیه در ایام برگزاری جشنهای کریسمس نیزخود داری کنند.
 همچنین امیدوارم که ميلاد حضرت مسيح که همواره براي ميليونها مؤمن سراسر دنيا فرصتي براي تعمق درباره آغازي تازه و اميد بوده، چرا که عيسي بن مريم(ع) پيامبر و فرستاده خداوند پيام آور صلح، عشق و بخشايش است
موعظه کريسمس رهبر انگليکنها بر محيط زيست متمرکز شد
همچنین سال گذشته اسقف اعظم کانتربري رهبر انگليکنهاي جهان در موعظه کريسمس خود در کليساي جامع کانتربري بر ضرورت حمايت از محيط زيست تأکيد کرده بود. دکتر روان ويليامز اسقف اعظم کانتربري در موعظه خود اظهار داشت: طمع انسان عامل تهديد کننده و نابود کننده تعادل ظريف زمين است. پيام کريمسس درباره عشق خداوند نسبت به مخلوقات است. دکتر ويليامز با اشاره به دغدغه هاي زيست محيطي گفت: هر روز بيش از پيش روشن مي شود که تعادل ميان گونه هاي موجودات زنده و محيطي در جهان از اهميت خاصي برخورداراست و چگونه حرص و آز انسانها آن را تباه مي کند. زماني که ما تعادل ميان امور را برهم مي زنيم ، تنها مواردي که براي بقاي خود ضروري است را به خطر نينداخته، بلکه معنويت را در معرض خطر قرار داده ايم. رهبر 77 ميليون انگليکن جهان از مردم خواست براي مخلوقات خداوند و نسبت به يکديگر احترام قائل شوند.

هیچ نظری موجود نیست: