۱۳۸۹ فروردین ۲۳, دوشنبه

سازمانهای مردم نهاد یاد امام را با فرهنگ زیست محیطی گرامی بدارند


متن خبر خبرگزاری مهر در مورد ارائه دیدگاه بعضی از فعالین محیط زیست  در مورد سالگرد ارتحال امام خمینی

سازمانهای مردم نهاد با ارائه ایده های جدید با فرهنگسازی در میان زائران، نسبت به حفاظت از محیط زیست یاد ایشان را گرامی بدارند.

یک فعال محیط زیست با اشاره به تقارن روز جهانی محیط زیست با سالگرد ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی گفت: سازمانهای مردم نهاد با ارائه ایده های جدید با فرهنگسازی در میان زائران، نسبت به حفاظت از محیط زیست یاد ایشان را گرامی بدارند.


حسین عبیری گلپایگانی تاکید کرد: در مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی در سالهای قبل مخصوصا در روز 14و 15 خرداد به علت ازدحام و تراکم زیاد جمعیت، متاسفانه بعضی از افراد با مراعات نکردن نکات زیست محیطی و بهداشتی، زباله های خود را در اطراف حرم و بهشت زهرا می ریزند که پخش این زباله ها در هنگام مراسم بر روی زمین چهره ناخوشایندی را در ذهن میهمان بوجود می آورد و از طرفی هم زحمت برگزار کنندگان مراسم را برای پاکسازی بعد از مراسم دو چندان می کند.

این عضو ستاد موسسه های غیر دولتی زیست محیطی اضافه کرد: سال گذشته سازمانهای مردم نهاد دوستدار و علاقمند به محیط زیست با ارائه یک برنامه فرهنگی زیست محیطی به ستاد ارتحال امام خمینی و حضور فعالانه اعضای این سازمانها در کنار دیگر بانیان برگزاری مراسم، توانستند در روز 14 خرداد در حرم امام خمینی فعالیت فرهنگی و زیست محیطی جدیدی شروع کنند. از طرفی با توجه به اینکه این فعالیت در سال گذشته با کمی وقت و همچنین جدید بودن نوع فعالیت مواجه بود، آنچنان که باید و شاید نتوانست دستاوردی به همراه داشته باشد، لذا امسال نیز سازمانهای مردم نهاد در نظر دارند با ارائه ایده ها و پیشنهاداتی بتوانند با فرهنگ سازی در میان زائران امام خمینی نسبت به حفاظت از محیط زیست نام و یاد ایشان را گرامی بدارند. این فعال محیط زیست، با اشاره به اینکه روز جهانی محیط زیست در روز 15 خرداد و با قیام خونین پانزده خرداد مصادف شده افزود: با توجه به اینکه اصل 50 قانون اساسی محیط زیست را حقی عمومی تلقی می کند، فعالان محیط زیست اعتقاد دارند این اصل از قانون اساسی زیاد مورد توجه قرار نگرفته است در حالی که امام راحل به مراعات نکات زیست محیطی بسیار پایبند بودند، لذا پیشنهاد می شود امسال همایشی با "موضوع امام خمینی و احیای اصل 50 قانون اساسی" برگزار شود.

عبیری گلپایگانی با تاکید بر اینکه باید هماهنگی ویژه ای بین سازمانهای غیر دولتی زیست محیطی و ستاد ارتحال حضرت امام (ره) و شهرداری تهران وجود داشته باشد، در خواست کرد: با توجه به فرصت باقی مانده تا برگزاری مراسم ارتحال، امسال در تمامی مراسم سالگرد ارتحال از ظروف یکبار مصرف پلاستیکی استفاده نشود و به جای آن از ظروف یکبار مصرف گیاهی استفاده کنند.












۷ نظر:

امير سررشته داري گفت...

اي ول به اين تفكر و تدبير.
ولي جناب عبيري سه كلمه مي نويسيم و 10 كلمه بايد براي تأييد انتشار كامنت چيز بنويسيم. مجبور ميشيم بيشتر بنويسيم تا صرف بكنه؟ نه؟
جهت مزاح عرض كردم.
ارادتمند

اشکار گفت...

بابا برادر کارت درسته..دست مارم جایی بند کن البته بیمه فراموش نشه اضافه کاری هم ماهی 80 ساعت بد نیست
اگر هر 6 ماه مرغ و روغن و برنج هم بدهند که عالیه.دعاتون می کنم

رامیار گفت...

با سلام جناب گلپایگانی
لطفا جهت شرکت در صعود دوستی در کوهستان چهلچشمه کردستان حضور خودتان را قطعی کنید . با خوشحالی تما امیدوارم شرکت بفرمایید .

حسین عبیری گلپایگانی گفت...

با تشکر از دوستان عزیزم جناب امیرسررشته داری و برادر اشکار و جناب رامیار
جناب امیر از پیام شما متشکرم
جناب اشکار من یک کارمند ساده دولت هستم که فقط به خاطر فعالیتهای زیست محیطی مخصوصا" فرهنگسازی در محیط زیست کوهستان شناخته شده استم و یک دل ساده دارم که دوستدارم تمام دوستان در آن جا داشته باشند
جناب رامیار خیلی دوست داشتم در برنامه شما باشم ولی چون یکی از کسانیکه سالهاست پی گیر روز زمین پاک بودم و چندتا برنامه از جمله همایش دانش آموزی باید برگزار کنم لذا متاسفانه در برنامه شما حضور ندارم امیدوارم بعدا" در خدمت شما باشم ولی برنامه های شما را از طریق وبلاگتان پی گیری می کنم

اشکار گفت...

برادر ارجمند از طبیعت اطراف روستایتان و شیوه دامداری تعریف کن.
در تنکابن در مراتع کوهستانی چندین سنگ را در آتش انداخته و داغ می کنند آنگاه داخل شیر می اندازند تا داغ شود سپس با دوشاب که شیرین مزه است و ویوه درخت خرمندی است می خورند.امسال آغوز گوسفندی با نان فطیر خوردید؟در اراک فطیر را خانگی درست می کنند.
..ببینم قیمت زمین های شما چندبرابر نشده؟میلیاردر می شویدها!آنوقت می توانید اورست هم بروید

Unknown گفت...

با سلام
جناب آقای عبیری گلپایگانی

از این که به زیست گاه ما - دوستداران محیط زیست آهید سرزدید، بسیار سپاسگزاریم و امیدواریم با کمک ، دانایی و توانایی شماهابتوانیم هم خودمان و هم دیگر دانش آموزان را از خطری که در کمین مادر زمین است آگاه نماییم. با احترام شما را لینک کردیم.
دانش آموزان دوستدار محیط زیست مدرسه نمونه دولتی شهدا بندر دیّر
http://endd.blogfa.com
http://ourclassthree.wikispaces.com

حسین عبیری گلپایگانی گفت...

با آرزوئی موفقیت برای اشکار عزیز و دوستان انجمن دوستداران محیط زیست آهید