۱۳۸۹ بهمن ۲۱, پنجشنبه

نجات 12كوهنورد گرفتار در كولاك

معاون امدادو نجات جمعيت هلال احمر آذربايجان شرقي از نجات جان 12 كوهنورد گرفتار در ارتفاعات "انسرود" خبرداد.
حميد حسين‌پور در گفت‌وگو با (ايسنا)، گفت: چندي پيش امدادگران اين جمعيت از طريق تماس تلفني شهروندي در جريان مفقود شدن يك گروه كوهنوردي شامل 12 كوهنورد قرار گرفتند.
وي يادآور شد: فرد تماس‌گيرنده كه خود را راننده ميني‌بوس كوهنوردان معرفي كرده بود، گفت كه كوهنوردان را در ارتفاعات "انگه رود" در روستاي كندوان واقع در شهرستان "اسكو" منتقل كرده است و طبق قرار كوهنوردان ‌بايد در ساعت 17 از كوه خارج مي‌شدند، در حالي كه با گذشت سه ساعت از زمان ملاقات هنوز خبري از كوهنوردان به دست نيامده است.
معاون امدادو نجات جمعيت هلال احمرآذربايجان شرقي ادامه داد: امدادگران با دريافت جزئيات حادثه و با توجه به شرايط نامساعد جوي فرضيه مفقودشدن كوهنوردان را در دستور كار قرار دادند.
وي خاطر نشان كرد:10 امدادگر كوهستان به منطقه اعزام شدند و سرانجام پس از چهار ساعت عمليات جستجو، 12 كوهنورد مفقودشده را پيدا كردند.
حسين پور اضافه كرد: اين 12 كوهنورد آماتور كه لباس و تجهيزات مناسبي نيز به همراه نداشتند، در شرايط نامساعد جوي از مسير اصلي منحرف شده و نتوانسته بودند مسير اصلي را پيدا كنند.
معاون امدادو نجات جمعيت هلال احمر آذربايجان شرقي در پايان گفت: امدادگران علاوه بر واگذاري پوشش و تغذيه اضطراري به كوهنوردان آنان را توسط 12 دستگاه آمبولانس به بيمارستان منتقل كردند.

هیچ نظری موجود نیست: