۱۳۸۹ بهمن ۲۲, جمعه

آلودگي150هكتار از زمين‌هاي كشاورزي و مرگ پرندگان

در پي سرريز پسماندهاي اسيدي چاه يك نفت؛ مديركل مديريت بحران بوشهر خبرداد: حادثه زيست‌محيطي ديگري در بوشهر
هنوز دو هفته از نشت 25 كيلومتري نفت در ساحل ديلم استان بوشهر نگذشته است كه سرريز شدن پسماندهاي يك چاه نفت ديگر در بوشهر به يك رودخانه فصلي، 150 هكتار از زمين هاي كشاورزي را آلوده كرد و موجب مرگ و مير تعداد زيادي از پرندگان و موجودات منطقه شد.
غلامرضا كشتكار، مديركل مديريت بحران بوشهر در اين خصوص در گفت‌وگو با خبرنگار «محيط زيست» خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، با اعلام سرريز چاه نفتي در منطقه دير واقع در بخش دوراهك گفت: متاسفانه سرريز پسماندهاي اين چاه، منطقه را به مواد اسيدي آلوده كرده است.
وي با بيان اين كه پسماندهاي اين چاه در حال حفر در درون حوضچه‌اي نگهداري شده بود تا معدوم شود افزود: اين مواد اسيدي بنا به دلايلي سرريز شد كه پس از ورود به رودخانه فصلي به 150 هكتار زمين كشاورزي آسيب رسانده است.
مديركل مديريت بحران بوشهر بابيان اينكه زمين‌هاي كشاورزي آلوده شده زيركشت گوجه فرنگي بوده است به ايسنا گفت: بنابر گزارشات دريافتي براثر اين حادثه تعداد زيادي از پرندگان منطقه تلف شدند كه تعداد دقيق آنها هنوز برآورد نشده است همچنين خساراتي نيز به پوشش گياهي منطقه وارد شده است.
وي همچنين به ايسنا گفت: چاه نفت شماره 36 در ارتفاعات روستاي دوراهك شهرستان دير اين استان به علت آلوده كردن و نابودي مزارع كشاورزي و محيط زيست منطقه روز چهارشنبه با حكم قضايي پلمپ شد.
وي اضافه كرد: باتوجه به خسارت هاي وارده دادگستري شهرستان دير حكم توقيف ادامه حفاري اين چاه را صادر كرده است تا ميزان خسارت وارده تعيين و پس از پرداخت خسارت اجازه فعاليت مجدد داده شود.
به گزارش ايسنا، شهرستان دير در فاصله 200 كيلومتري جنوب استان بوشهر واقع است و منابع ميدان گازي پارس شمالي در بخش بردخون اين شهرستان واقع است.

هیچ نظری موجود نیست: