۱۳۸۹ دی ۲۷, دوشنبه

شكارچيان غيرمجاز پناهگاه حيات وحش موته دستگير شدند

مرتضي جمشيديان
: يك گروه شكارچي غيرمجاز حرفه‌اي با سابقه كه به دفعات مكرر در پناهگاه حيات وحش موته و درمنطقه هفتاد قله اراك، اقدام به شكار غيرمجاز حيوانات وحشي مي‌كرده‌اند، دستگير شدند.
وي افزود: از اين شكارچيان دو قبضه اسلحه گلوله زني و ساچمه زني قاچاق و يك دستگاه موتورسيكلت تريل غير مجاز و لاشه 4 راس قوچ وحشي كشف و ضبط شد و شكارچيان دستگير و تحويل مقامات قضايي شهرستان دليجان شدند.
جمشيديان خاطرنشان كرد: پناهگاه حيات وحش موته 220 هزار هكتار وسعت دارد و در 110 كيلومتري شمال غرب شهر اصفهان واقع شده است.
وي بيان داشت: بيش از نيمي از اراضي پناهگاه حيات وحش موته در استان مركزي و مابقي در استان اصفهان قرار دارد و يكي از بهترين زيستگاه‌هاي آهو و قوچ و ميش در كشور محسوب مي‌شود.
وي با بيان اينكه اين منطقه حفاظت شده است، گفت: اين منطقه در سال 1346 به عنوان منطقه حفاظت شده اعلام شد و در سال 1369 به پناهگاه حيات وحش ارتقا يافت.
جمشيديان تصريح كرد: حيات وحش موته به عنوان بهترين و اصلي‌ترين زيستگاه آهوي ايراني محسوب مي‌شود.
رئيس اداره محيط زيست شهرستان گلپايگان بيان داشت: در اين منطقه هرگونه شكار و تيراندازي ممنوع است و در صورت هرگونه تخلف به شدت با متخلفان برخورد قانوني به عمل خواهد آمد.
وي تصريح كرد: شكار در پناهگاه حيات وحش موته مستلزم اخذ پروانه ويژه از سازمان محيط زيست است، و در اين ارتباط در سال جاري تعدادي پروانه ويژه براي شكارچيان اتباع خارجي صادر شده است.
این مطلب از سایت آخاله گلپایگان می باشد.

۳ نظر:

امیر حسین ناظمی گفت...

سلام به جناب عبيري عزيز
ممنون از اطلاع رسانيتون
سپاس

hamedanzist گفت...

سلام دوست گرامی
مطالب وبلاگتون را خوندم بسیار جالب بود من نیز وبلاگم را با موضوع -شهادت یا مرگ برای ببرها و شیرها- به روز کرده ام.
www.hamedanzist.parsiblog.com

حسین عبیری گلپایگانی گفت...

باتشکر از جناب ناظمی و جناب سوزنچی