۱۳۸۹ خرداد ۲۳, یکشنبه

نگهبانی از گلهای که نیم ساعت پس از چیدن پژمرده می شوند

با تشکر از سرکار خانم کاشفی بابت تهیه عکسها


همانطوریکه در مطالب قبلی گفته بودم امسال نیز چون سالهای گذشته برای نگهبانی از گلهای دشت شقایق به دامنه های قله دماوند می رویم و از گلهای شقایق همچون فرزندان خودنگهبانی می کنم .


بهر حال روز 21 خرداد از راه رسید و اولین روز نگهبانی دشت شقایق نیز از راه رسید و یک بار دیگر با دوستان کوهنورد و فعال محیط زیست که چند سالی است همدیگر را زیاد ملاقات می کنیم به دشت شقایق رفتیم تا از گلهای که در حال انقراض می باشند نگهبانی کنیم.

 طبق برنامه ریزی قبلی که جلسه آن در دفتر انجمن کوهنوردان ایران برگزار شد اولین گروه کوهنوردی که داوطلب شد در برنامه دشت شقایق حضور پیدا کند "گروه کوهنوردی کارخانجات سایپا" بود که این گروه در روز 21 خرداد با تعداد 18 نفر کوهنورد در این برنامه شرکت کردند و آنان شعار " سایپا ؛ دوستدار محیط زیست" را پاس داشتند.

 همچنین دوستان وقتی دیدن میزان زباله در دشت شقایق زیاد است یک برنامه پاکسازی نیز انجام دادند

 ولی در آن روز با پخش کیسه زباله در میان گردشگران؛ آنان نیز معرفت به خرج دادند و شروع به پاکسازی منطقه کردند و در هنگام خروج از دشت کیسه زباله خود را به جایگاهی که کسیه ها زباله قرار داشت منتقل می کردند .

لازم به ذکر است ما باید تا 11 تیرماه سه بار دیگر مسیر تهران ؛ جاده هزار ؛ جاده پلور به رینه طی کنیم تا برنامه نگهبانی دشت شقایق امسال به اتمام برسد یعنی در مورخه های 28 خرداد ؛ 4 تیرماه و 11 تیرماه از صبح زود تا ساعت سه بعد از ظهر در مسیرهای ورودی دشت شقایق منتظر ملاقات با گردشگران عزیزی هستیم که قرار است به دشت شقایق بیایند و از نزدیک چهره به چهره قیافه های دوست داشتنی هوادران شقایق را از نزدیک مشاهده کنند و به پندها و نصایح آنان گوش فرا دهند.

گروه ها و افراد مختلفی که در مورخه 21 خرداد در این برنامه ما را یاری کردند عبارتند از :

گروه کوهنوردی سایپا ؛ انجمن کوهنوردان ایران ؛ گروه کوهنوردی پرستو ؛ جمعیت زنان مبارزه با آلودگی محیط زیست ؛ موسسه کوهستان سبز و دانش آموزان یک مدرسه و دیگر عزیزان شرکت کننده که در این برنامه ما را یاری نمودند .

جا دارد از آقایان ابراهیم فرجی پور ؛ عباس محمدی ؛ حامد عرب ورامینی ؛ جباری ؛ نوروزی ( شبکه پنج ) ؛ بهادری ؛ مسیح زاده ؛ چاوشی و سرکار خانم کاشفی و بقیه هشتاد نفری که در برنامه حضور داشتند تشکر کنم.

راستی یک نفر داشت از قلم می افتد ؛ پویا پسرم نیز با دست های کوچکش گاهی یک کاری انجام می داد که از ایشان نیز باید تشکر کنم (ولی خیلی بهش خوش گذشت)

هیچ نظری موجود نیست: