۱۳۸۹ خرداد ۱۱, سه‌شنبه

با همکاری گروه های محیط زیست هر جمعه مردم در دشت شقایق آموزش می بینند

ضمن تشکر از خبرگزاری سبز پرس جهت اطلاع رسانی خبر نگهبانی از دشت شقایق
سبزپرس، تشکلها و رسانه ها: امسال تا زمانی که گلهای شقایق در دامنه دماوند قرمز هستند هر جمعه فعالان محیط زیست در منطقه حضور خواهند داشت تا از تخریب این دشت توسط بازدیدگنندگان جلوگیری کنند. این افراد با آموزش به بازدیدکنندگان از نابودی تدریجی این منطقه جلوگیری می کنند.


به گزارش سبزپرس، هر ساله دشت شقایق در دامنه دماوند پذیرای گردشگران و مسافرانی است که به این منطقه می آیند. اما نبود آگاهی میان مردم و کندن گلهای شقایق همراه با پیاز گل باعث تخریب این منطقه شده است.
یکی از فعالان محیط زیست در گفت و گو با سبزپرس با اعلام این خبر گفت: بسیاری از بازدیدگنندگان هر ساله گلهای شقایق را همراه با پیاز گل می کنند. همین دلیل باعث می شود تا چند سال بعد در آن قسمت گل شقایق جدیدی نروید.
حسین عبیری با اشاره به حضور فعالان محیط زیست در این باره گفت: گروه کوهنوردی ساپکو، کوهنوردی ایران خودرو، کوهنوردی سایپا، کوهنوردی پارس خودرو، کوهنوردی دخانیات و کوهنوردی پرستو از جمله گروههایی هستند که در این برنامه حضور دارند.
او ادامه داد: هر جمعه تا زمانی که دشت از شقایق پوشیده است این گروه ها در منطقه حضور دارند تا با دادن بروشورهای راهنمایی به مردم آموزش دهند تا از کندن پیاز گلها خودداری کنند.
عبیری با اشاره به اینکه این برنامه تا 13 تیرماه روز ملی دماوند ادامه دارد، افزود: بعد از نیمه اول تیر ماه گلهای دشت شقایق پژمرده می شوند و از آن به بعد دیگر نیازی به حفاظت و دیده بانی از منطقه وجود ندارد.








هیچ نظری موجود نیست: