۱۳۸۹ مهر ۸, پنجشنبه

ماجراي شگفت انگيز يک قو که قاتل زنجيره‌اي شد!

قتل های زنجیره ای!!!! این بار در میان پرندگان (روزنامه اطلاعات مورخه 7/7/89 )
جانورشناسان در حال بررسي رفتار يک قوي پرخاشگر ساکن ولز انگليس هستند که تاکنون 15 قوي ديگر را به قتل رسانده و از سوي رسانه‌هاي اين کشور لقب «هانيبال» را گرفته است. به گزارش مهر، «هانيبال» عنوان «آدمخوار» معروف فيلم «سکوت بره‌ها» است. اکنون رسانه‌هاي انگليس اين نام را بر روي يک «قوي پرخاشگر» گذاشته‌اند که تاکنون 15 همنوع خود را کشته است.

اين قو براي دفاع از قلمرو خود در يک درياچه کوچک نزديک به قلعه «پمبروک» در ولز انگليس همنوعان خود را مي‌کشد.
روش کشتن هانيبال به اين‌گونه است که اين قاتل زنجيره‌اي نزديک قوهاي ديگر مي‌شود و با نوک خود به آنها ضربه مي‌زند و آنها را با بالهاي خود نگه داشته و سرشان را زير آب مي‌کند تا خفه شوند.
پس از آنکه هانيبال قوها را کشت جفت خود را براي ديدن اجساد قربانيان خود به محل جنايت مي‌برد.
«ماريا ايوانس» از سازمان محافظت از حيوانات انگليس با تأکيد بر رفتار عجيب هانيبال اظهار داشت: «من هرگز يک پرنده تا اين حد خشن را نديده بودم. اولين حمله اين قو در ماه فوريه اتفاق افتاد. در آن زمان،‌ هانيبال سر رئيس گروه رقيب را تا زماني که خفه شود زير آب نگه داشت. رفتار اين قو از نظر علمي دقيقا مشابه رفتار يک قاتل زنجيره‌اي است.»
اين کارشناس افزود: «هنوز علل اين پرخاشگري شديد مشخص نيست اما شايد آلودگي آب مسئول اين رفتار غيرعادي اين قو باشد. در حقيقت آب اين درياچه بسيار شور و آلوده است.»
براساس گزارش تلگراف، خانواده‌هاي ساکن اين منطقه از اثرات منفي رفتار اين قوي قاتل زنجيره‌اي بر روي روحيه فرزندان خود به شدت واهمه دارند و به همين علت‌هانيبال براي انجام آزمايشاتي براي کشف علل اين پرخاشگري از درياچه دور مي‌شود.

هیچ نظری موجود نیست: