۱۳۸۹ آبان ۱۷, دوشنبه

فراخوان عمومی کاشت مشارکتی 5000 درخت

پارک جنگلي تلو

فراخوان عمومی کاشت مشارکتی 5000 درخت
ایرن : براساس آخرین اخبار چندین نهاد زیست محیطی از عامه مردم برای کاشت 5000 اصله درخت در پارک جنگلی تلو دعوت کرد.
به گزارش خبرگزاری محیط زیست ایران، اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران ، سازمانهای دولتی، سازمانهای مردم نهاد زیست محیطی، کانونهای دانشگاهی و شهروندان با صدور اطلاعیه ای مشترک از علاقمندان دعوت به عمل آوردند تا در روز جمعه 21 آبانماه در پارک جنگلی تلو حضور به هم رسانند.این مراسم از ساعت هشت و سی دقیقه صبح آغاز و تا 12 ظهر ادامه خواهد داشت .
دراین اطلاعیه از علاقمندان خواسته شده است تا یک وعده غذای سبک، وسایل شخصی ، لباس گرم و کفش مناسب با منطقه همراه داشته باشند.
لازم به ذکر است همراهان این برنامه می توانند با وسائط نقلیه ای که صلاح می دانند در زمان مقرر طبق کروکی ذیل در پارک جنگلی تلو حضور به هم رسانند.
- چاله های کاشت، نهال و ادوات کشت در محل تعیین شده آماده می باشد.
- در تمام برنامه تابع برنامه ریزی های کارشناسان و مسئولین اجرایی باشیم.
- برای جلوگیری از هرگونه آسیب به طبیعت، از پراکنده کردن ظروف یکبار مصرف در منطقه خودداری کنیم.
برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با تلفن 66930777 تماس، یا با ایمیل irantrees@gmail.com مکاتبه و یا به آدرس اینترنتی www.irantrees.blogfa.com مراجعه کنید.
آدرس پارک جنگلی تلو:
تهران- بزرگراه شهید بابایی – بعد از ورودی شهرک حکیمیه – کیلومتر پنج جاده قدیم لشکرک (جاده تلو)- تلو بالا- پارک جنگلی تلو
معرفی پروژه:
"بکاریم برای زمین" نام یک حرکت جهانی زیست محیطی داوطلبانه و عام المنفعه در راستای ارتباط انسان، درخت و محیط زیست است که توسط برنامه زیست محیطی ملل متحد تسهیل می شود. در حال حاضر این پروژه در یکصد و هشتاد و پنج کشور جهان از جمله جمهوری اسلامی ایران در حال اجراست. هدف پروژه مذکور کاشت 12 میلیارد اصله درخت تا دی ماه سال جاری است.
معرفی پارک جنگلی تلو:
این پارک به مساحت 940 هکتار و در شمال شرقی تهران، از شمال به دریاچه سد لتیان، از جنوب به جاده آسفالته لشکرک، از شرق به باقی مانده اراضی ملی شده تلو و از غرب به تاج سد لتیان محدود شده است.
•حداقل ارتفاع: 1600 متر
•حداکثر ارتفاع: 1950 متر
•میزان متوسط بارندگی: 402 میلی متر
•حداقل و حداکثر دما: 39.4 و 9- درجه سیلسیوس
•متوسط تبخیر: 1637 میلی متر
•توپوگرافی منطقه: منطقه تپه ماهور و دارای شیب منطقه 35 تا 5 درصد و جهت شیب شمالی جنوبی
•خاک: دارای بافت آبرفتی،لومی-شنی. Ph:7-8
•فرسایش: آبی کم
پوشش گیاهی این پارک شامل، 75% سوزنی برگ و 25% پهن برگ است. سرو خمره ای، سرو نقره ای، کاج تهران، کاج سیاه، سرو خمره ای، بادام کوهی و پسته وحشی گونه های سوزنی برگ و عرعر، داغداغان، اقاقیا، زبان گنجشک، ارغوان، سنجد، چنار ونارون گونه های پهن برگ این پارک را شامل می شوند.
منبع تامین آب این پارک دریاچه سد لتیان است و روش آبیاری، آبیاری تحت فشار قطره ای می باشد.
این برنامه تحت پروژه " بکاریم برای زمین " سازمان ملل متحد اجرا خواهد شد.







هیچ نظری موجود نیست: