۱۳۸۸ اسفند ۱۳, پنجشنبه

خاطرات زیست محیطی : پوزش از انجمن حمایت از حیوانات به خاطر از قلم افتادن نام آنان (7)

دوست عزیزی به نام پیام. الف به بنده لطف کردند و با خواند مطالب وبلاگ کوهستان سبز یادداشتی با متن ذیل برایم ارسال نمودند .
امیدواریم با توجه به بی مهری هایی که در سالهای اخیر و اتفاقات جبران ناپذیری که در دوره ..... و در ادامه آن شاهد هستیم افتاده است، بر فعالیت تشکل های زیست محیطی واعضای آنها اضافه شود. راستی انجمن حمایت از حیوانات رو هم جا انداختید که از دهه ۷۰ آغاز به کار کرده و تشکل های فعال و تخصصی چون درنای سیبری و انجمن یوز از این انجمن شکل یافتند. این تشکل همچنین موفق به عضویت در گروه های حمایت از حیوانات جهانی شده و به ثبت رسیده است و کارنامه موفقی داشته است. هر چند طی سالهایی با فراز و نشیب های فراوانی همراه بوده.
بنده هر چه گشتم تا ایمیلی از این دوست عزیز پیدا کنم و مطالبم را به صورت خصوصی برای ایشان ارسال کنم ممکن نشد لذا لازم دیدم این مطالب با عذر خواهی رسمی از انجمن حمایت از حیوانات به خاطر افتادن اسم آنان در آن مطلب انجام شود .


ولی در اینجا لازم دو تا مسئله را ذکر کنم:
1 – تا آنجای که بنده اطلاع دارم انجمن حمایت از حیوانات یک تشکل است که در فعالیت گروهی و مشارکتی با دیگر تشکلها کمتر شرکت می کند ( این مسئله ساخته و پرداخته ذهن بنده می باشد و امیدوارم اشتباه باشد ) چون در فعالیتهای مثل درختکاری و مراسم نمادین پاکسازی ها کمتر شرکت می کردند. ولی در این چند سالی که بنده فعالیت زیست محیطی انجام می دهم فقط در دو تا از نمایشگاههای زیست محیطی دیدم که بچه های انجمن فعال می باشند که در هر دو تا نمایشگاه از ایده های استفاده کرده بودند که یکی آن کشیدن یک کایکاتور از سرکار خانم دکتر ابتکار رئیس وقت سازمان حافظت محیط زیست بود که خانم دکتر با حضور در غرفه و از فعالیت های انجمن حمایت از حیوانات قدر دانی کرد و در سال بعد با آوردن هندوانه و ترازو در غرفه انجمن به کار هندوانه فروشی مشغول بودند ( با توجه به اینکه امروزه اتفاقاتی زیادی که برای محیط زیست می افتد و فعالین محیط زیست قدرت انجام هیچگونه عکس العملی را ندارند و هندوانه فروشی حقیقتی است که نمی توان آن را پنهان کرد) همچنین دوستان انجمن حمایت از حیوانات در آن نمایشگاه یک بد قولی کردند و آنان قول دادند که آخر نمایشگاه هندوانه ها بین بازدید کنندگان ودیگر غرفه داران تقسیم کنند ولی در پایان نمایشگاه از تقسیم هندوانه هیچ خبری نشد و یا ینکه خودشان به تنهای آنها را خوردند و یا هندوانه ها بردند فروختن ولی به هر حال ما هنوز هم چشممان به دنبال آن هندوانه می باشد.
2 – بنده در آن مطلب گفته ام فعالیتهای این چهار تشکل نشانه از نماینده چهار جریان و قشر مهم جامعه است که در فعالیتهای زیست محیطی حضور دارند از جمله زنان ؛ جوانان؛ کوهنوردان و بقیه افراد جامعه می باشند . ولی این گفته من دلیل بر نبود و یا کم کاری دیگران دوستان نیست حتی در زمانیکه که خانم طالقانی رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس ششم بود در جای ایشان می خواسته واسطه شود و بین جناب آقای آل داود مدیر عامل انجمن حمایت از حیوانات و خانم دکتر ابتکار میانجی گیری کند و کدورتی که بیان آنان وجود داشت را بر طرف کنند . ایشان (خانم طالقانی ) می گفت نباید این کدورت ها باعث خدای نکرده دشمنی شود .
در پایان از دوست عزیزم پیام .الف انتظار دارم در صورتیکه برایش امکان دارد عکسهای از ایده های نمایشگاهی مانند هندوانه فروشی و یا دیگر فعالیتهای انجمن را برایم ارسال نمائید تا در موضوعات بعدی از آنها استفاده کنم .



۱ نظر:

ناشناس گفت...

با سلام خدمتان شما عزيزان
در منطقه عظيميه كرج خيابان پامچال جنوبي روبروي پلاك 122 مغازه داران در حال خشك كردن درختان با اسيد هستند كسي هم كاري نمي كنند