۱۳۸۸ اسفند ۲۱, جمعه

حسن ختام برای خاطرات سبزم در هفته منابع طبیعی امسال ؛ من تحریم نمی شناسم

یکی از دوستان که مطالب بنده را از طریق وبلاگم پی گیری می کند . برایم  یاداشتی گذشته است که بنا به امانت داری مطلب ایشان بدون هیچگونه دخل و تصرفی در این نوشته چاپ شده است  ولی بنده حاشیه بر این مطالب نوشتم . ولی  ابتدا پیش از جواب گویی به مطالب ایشان لطیفه ای را برایتان تعریف می کنم .
یک فردی که در ماه رمضان سحر از خواب بیدار می شده  و سحره را مفصل نوشجان می کرده و دوباره می خوابید و صبح که از خواب بیدار می شده نیز صبحانه می خورده  و با زبان بی زبانی ؛ ایشان روزه نمی گرفته. تا اینکه یکی از بستگانش به او اعتراض می کند که این چه کاری می کنید تو که روزه نمی گیری چرا سحر از خواب بیدار می شوی و خوابت خراب می کنی و خودت را اذیت می کنی  پس شب را راحت به خواب و صبح هم صحبانه بخور دیگر سحره خوردنت برای چیست ؟ طرف جواب می دهد من که نماز نمی خوانم ؛ روزه که نمی گیریم اگر سحرپا نشوم و سحره نخورم که کافر مطلق می شوم .حال سر گذشت امروز ما این داستان می باشد.
دوست گرامی شاید مطلب که شما در مورد جنگلهای لویزان و پارک ملی گلستان گفته اید را فقط شنیده  یا خوانده باشید ولی بنده به عنوان یک فعال محیط زیست ؛ که در اکثر صحنه های زیست محیطی این کشور حضور داشته ام مخصوصا" در دو جای که شما مثال زدی حضور چشمگیری داشتم و در شبی که جنگل لویزان توسط عوامل شهرداری قتل عام می شد  بنده در کنار فعالان محیط زیست ؛ مدیر کل منابع طبیعی و کارمندان آن اداره از ساعت 10 شب تا ساعت چهار صبح فردا در جنگل های لویزان با عوامل شهرداری جهت جلوگیری از قطع درختان مذاکره می کردیم تا قانع شوند و از ادامه تخریب جنگلهای لویزان دست بکشند و فردا آن روز از محل کارم مرخصی گرفتم و در جنگلهای لویزان حضور داشتم  و یا در روز 29 بهمن امسال ساعت چهار صبح جهت ملاقات با استاندار گلستان به شهر گرگان رفتم در استانداری مازندران در کنار فعالان محیط زیست حضور داشتم .
ولی چند نکته گفته اید که عبارتند از :
1- شما گفتید برای شمایی که اینقدر سنگ این طبیعت و خاطرات را به سینه می زنید! باید عرض کنم جناب گلپیگانی عزیز روز درختکاری در ایران فقط یک حرکت نمادین است که شرکت در آننیز حماقتی بیش نیست"
بنده جواب می دهم  که چیزی حدود نود در صد از فعالیت های که من و شما برگزار می کنیم نمادین است از برگزاری جشن نوروز تا سالگرد تولد و غیره همه نمادین است و اگر حماقت است پس عمری است که داریم حماقت می کنیم.

2– شما گفتید در کشوری که جایی درختی می کارند و سال بعد به بهانه هایی همان درخت را قطع می کنند برا یچه باسد رفت در این حرکت همراه شد؟ مگر نمی دانید به خاطر همین دلیل و دلیل دیگر کاشت درختان غیر بومی در تهران بیشتر تشکل های غیر دولتی این حرکت بی اثر را تحریم کرده اند و شرکت نخواهند کرد؟ مگر تشییع درخت توسط جبهه سبز را به خاطر ندارید؟
بنده جواب می دهم در جلسات شواری هماهنگی تشکلهای زیست محیطی در هفته منابع طبیعی تمام این مسائل مطرح شد ولی کارشناسی نیامد محکم و استوار از این مورد دفاع کند همچنین بنده با تمام تشکل زیست محیطی که می شناختم صحبت کردم ولی کسی جشن روز درختکاری را تحریم نکرده است ولی تشکلهای قدیمی زیست محیطی که امروزه وجود خارجی ندارند شاید هنوز افرادی از آن تشکلها وجود داشته باشند که علت عدم فعالیت و به خاطر ژست روشنفکرانه کلماتی مانند تحریم را به کار ببرند و از طرفی در سال 1384 تشیع جنازه درخت توسط اعضای جبهه سبز انجام شود که بنده به صورت کامل گزارشی از را در وبلاگ نوشتم ( که هنوز هم به عضویتم در جبهه سبز افتخار می کنم ) همان اعضای سابق جبهه سبز که تازگی نام خود را داوطلبان سبز گذشتن همین امروز در منطقه تلو درخت کاشتن خبرش در سبز پرس موجود است .
3 – شما گفتید مگر همان طور که گفتید بسیج و مساجد در این روز همراه دولت شوند!!!!!!!!!!
جواب بنده این است که اگر قرار باشد کشوری ایران ساخته شود توسط همین مردم ساخته می شود بنده هیچ امیدی به بیگانگان ندارم که کشور ایران را بسازند و باید از توان همین بسیج ها و مسجدها در ساختن  کشور کمک گرفت چون هر ایرانی افکار و عقایدش برای خودش محترم و ساخت میهن با حضور همه افکار انجام می شود.

4– شما گفتید همین اقای قالیباف بود بود که در زمان قطع درختان لویزان گفت این درختان دست کاشت هستند و قطع آنها اهمیت ندارد!!!!!!!!!! همین درختانی که شما الان م یکارید روزی قطع خواهند شد! ! چرا دلتان بیخودی خوش است؟!
جواب بنده در داستان شب بیداری در جنگل  لویزان دلیل بر اعلام محکویت این فعالیت  ها بوده است.

5 – شما گفتید پارک ملی گلستان را ببینید : درختان کهنسال قطع می شوند آنوقت چرا امیدوار باشیم درختان دست ککاشت ما قطع نشوند!!!!!
جواب بنده اینست لااقل در 29 بهمن در مسافرت به استان گلستان با ما همراه می شدید و در استانداری  گلستان همچون دکتر بسکین ؛ مهندس درویش ؛ عباس محمدی ؛ مژگان جمشیدی ؛ افراد جمعیت زنان مبارزه با آلودگی محیطی زیستی و دیگران از درختان کهنسال دفاع می کردید.
6 – شما گفتید این روز تحریم است و شرکت در روز درختکاری با دولت سبز ستیز خیانت است
بنده می گوئیم هر کجا که ما عقب نشستیم دیگران پیشروی کردند.  لطفا" شما بیاید تعداد زیادی کارشناس و فعال محیط زیست را به بنده نشان بدهید  که این روز را تحریم کردند مثلا" این افراد با حضور در عرصه درختکاری در این روز از کاشت نهال در عرصه خود داری کنند و دلیل این کار را با مسئولین وزارت کشاورزی در میان بگزارند .
و پایان سخن اینکه  اگر بنده یک ایرانی باشم ؛ به کشورم عشق بورزم ؛ سلامتی کودکانم برایم مهم باشد و دولت نیز با همه توان به تخریب محیط زیست به پردازد و همه دریچه های دفاع از منابع طبیعی و محیط زیست را  بر من ببند و اگر تنها جای که می توانم فقط به مردم ثابت کنم  که  محیط زیست و منابع طبیعی را دوست دارم  روز درختکاری و روزهای نمادین  باشد که در این روزها  می توانم تعدادی از هموطنان را با خود همراه کنم و فرهنگ صحیح استفاده از محیط زیست را به آنان آموزش دهم  و اگر این روزها را نیز تحریم کنم  پس من چه فعال محیط زیست هستم ؟

۲ نظر:

اشکار گفت...

برادر شما کجا کار می کنی که اینقدر راحت می توانی کارت را تعطیل کنی وفعالیت سبز انجام بدهی؟
بیا و دست ما را هم بند کن صواب دارد به اندازه کاشت ده اصله گردوی کاغذی!!!
الان در تهران مواد غذایی توی بورس است بتوانی یک فطیر پزی خوب با بسته بندی بزنید برد کردید

حسین عبیری گلپایگانی گفت...

اشکارخان من کارمند ساده دولت هستم که همه مرخص هایم برای ماه اسفند می گذارم در ضمن بیشتر فعالیت هایم در ساعت غیر اداری می باشد و امیدوارم که شما هم یک کار خوب پیدا کنی