۱۳۸۹ مرداد ۲۱, پنجشنبه

چهل سال پیش و وقتی قطارهاي حامل گازهاي سمي بحركت درآمدند و همچنین ارزش جنگلهاي شمال ايران 65 ميليارد ريال برآورد شده بود

روزنامه اطلاعات روز سه‌شنبه 20 امرداد 1349
علت گران شدن ميوه، كمبود ناگهاني عرضه است
كارشناسان اظهار عقيده ميكنند كه امسال بعلت گرمي هوا آنطور كه بايستي كشت جاليز ثمر نداشته است و اكثر ميوه‌هاي جاليز «بته مرده» شده و اين بدان علت است كه گرماي فوق‌العاده، بته ميوه‌هاي جاليز را خشك ميكند و علاوه بر اينكه ميوه موجود آن «نرسيده» است ديگر بته‌ها قادر به دادن بار مجدد نخواهند بود.
ميادين تهران با مقايسه ميزان ميوه سال گذشته اظهار ميدارند كه نگهداري ميوه‌ها در سردخانه‌ها باعث كمبود ميوه شده است، بطوريكه در حال حاضر قيمت ميوه ترقي فاحش دارد. ايندسته همچنين اضافه ميكنند كه سال قبل قيمت ميوه در اين فصل خيلي پائين‌تر از قيمت فعلي بود و دليل آنهم افزايش بار بود.

ارزش جنگلهاي شمال ايران 65 ميليارد ريال برآورد شده است
ايران مي‌تواند ساليانه حدود پانصد ميليون ريال از جنگل‌هاي شمال درآمد تحصيل كند.
موجودي جنگل‌هاي كرانه شمال براساس آخرين محاسبه‌اي كه از لحاظ چوب بعمل آمده باستثناي چوبي كه براي هيزم و ذغال مصرف ميشود، حداقل 300 ميليون مترمكعب برآورد شده است.
با در نظر گرفتن قيمت بهاي متوسط هر مترمكعب تخت و الوار تراورس در بازار تهران كه حدود سه هزار ريال است و با توجه به درختان سرپا در جنگل كه مترمكعبي دويست ريال قيمت دارد ارزش چوب موجود جنگل‌هاي شمال باري مصارف صنعتي حداقل بالغ بر 60 ميليارد ريال ميشود.
دبه پدر زن
مردي كه براي دختر جوان عقد شده‌اش خواستگار پير و پولداري پيدا شده است، داماد جوان خود را كتك زد و از رفتن دخترش بخانه بخت جلوگيري كرد.
قنبر از اهالي قريه «گفشه» لشت‌نشاء كه از مدتها پيش به «سروردوست» يكي از دختران ده دلبسته بود او را از پدرش خواستگاري كرد. پدر و مادر «سروردوست» با ازدواج قنبر و دخترشان موافقت كردند و پس از مدتي صيغه عقد آن دو جاري شد.

چند روز پيش پيرمرد پولداري بخواستگاري «سروردوست» رفت و پدر و مادرش در حالي كه دخترشان عقد شده بود به او وعده دادند كه از ازدواج «سروردوست» با قنبر جلوگيري مي‌كنند و دختر را به همسري وي در مي‌آورند.

قطارهاي حامل گازهاي سمي بحركت درآمدند
ژنو ـ آمريكا به سازمان ملل اطمينان داد كه گازهاي عصبي كشنده‌اي را كه تصميم گرفته در قعر اقيانوس اطلس مدفون كند، خطري براي زندگي بشري ندارد. خطر آن براي محيط قعر اقيانوس نيز محدود، موقتي و در حداقل است.
«فيليپ» نماينده آمريكا طي نامه‌اي به «كميته قعر درياها» كه مشغول بحث درباره استفاده از منابع كف اقيانوس‌هاست گفت: 15 ماه است كه كارشناسان آمريكائي آزمايش كرده و باين نتيجه رسيده‌اند كه راه ديگري براي از بين بردن اين گازها، بدون آنكه خطري ايجاد كند وجود ندارد و غرق كردن كپسول‌هاي گاز كشنده عصبي در قعر پنجهزار متري اقيانوس بهترين وسيله براي از بين بردن آنهاست.
امروز چند قطار حامل كپسول‌هاي گاز سمي بطرف فلوريدا در آمريكا بحركت درآمدند.



هیچ نظری موجود نیست: