۱۳۸۹ شهریور ۲, سه‌شنبه

خاطره ای از اولین حضور بنده در باشگاه دماوند و گزارشی ازمراسم افطاری امشب در این باشگاه

روز پنج شنبه که برای استقبال از بانوی کوهنورد ایران ؛ خانم لیلا اسفندیاری به فرودگاه امام رفته بودم خانمی که خودش را مسئول روابط عمومی باشگاه دماوند معرفی کرد ( سرکار خانم واقف)به جناب نظام دوست گفت که شب دوشنبه هفته آینده در باشگاه دماوند برنامه افطاری برگزار می شود و شما نیز تشریف بیاوردید که بنده نیز به شوخی گفتم اگر مرا نیز دعوت کنید من هم در این مراسم شرکت خواهم کرد که ایشان این سخن مرا جدی گرفت و بنده خواست در این افطاری حاضر شوم که بنده نیز امروز در این مراسم شرکت کردم .

ولی پیش از ارائه گزارش ابتدا یک خاطره قدیمی در مورد اولین حضور بنده در باشگاه دماوند تعریف کنم :
در سال 1374 که بنده تازه یکی دو ماه بود که ازدواج کرده بودم و یک روز باهمسراز خیابان لاله زار نو نبش انقلاب می گذشتیم که چشم ما به تابلوی باشگاه کوهنوردی و اسکی دماوند افتاد با توجه به علاقه شدید بنده به کوهنوردی به همسرم پیشنهاد کردم به باشگاه دماوند مراجعه کنیم و شاید از این طریق بهتر کوهنوردی کنیم لذا به طبقه چهارم دفتر باشگاه رفتیم و ما از شخصی که در دفتر باشگاه بود شرایط عضو شدن در باشگاه دماوند را سوال کردیم که ایشان از سوابق کوهنوردی و دوره های آموزشی کوهنوردی ما سوال کرد؟ که بنده گفتم ما کوهنوردی می کنیم ولی کوهنوردی ما نه گروهی است و نه جای آموزش کوهنوردی دیده ایم که ایشان با جدیت گفت افرادی وجود دارند که سالهاست انواع و اقسام دوره های آموزشی کوهنوردی را گذارنده اند ولی هنوز موفق به عضویت باشگاه دماوند نشده اند لذا از ما خواست برای عضویت در یک گروه کوهنوردی دیگری مراجعه کنیم لذا ما دست از پا درازتر به خیابان لاله زار برگشتیم و دیگر بنده به باشگاه دماوند نرفتم تا اینکه دوباره امشب قسمت شد در خدمت دوستان باشگاه دماوند مخصوصن (ا") بانوی کوهنورد ایران خانم لیلا اسفندیاری باشم.
باشگاه دماوند شاید یکی از معدود مراکز کوهنوردی ایران می باشد که در پنجاه سال اخیر تعداد زیادی کوهنورد حرفه ی را تحویل جامعه کوهنوردی ایران داده است . حتی بنده که با دوستان انجمن کوهنوردی ایران همکاری زیادی دارم اکثر آنان هنوز هم خود را عضو اصلی باشگاه دماوند می دانند و به این عضویت افتخار می کنند و امشب بعضی از این دوستان انجمنی جزء میزبانان مراسم افطاری بودند.
با توجه به اینکه مراسم افطاری امشب در باشگاه دماوند برای بنده یکی از خاطرات فراموش نشدنی می باشد ولی تعداد زیادی میهمان در این مراسم حضور داشتند که تعداد از آنان پیشکسوتان کوهنوردی بودند همچنین تعداد دیگری نیز مربیان کوهنوردی و بقیه دیگر یا اعضای باشگاه بودند و یا از چهره های شناخته شده کوهنوردی شهر تهران بودند. امشب همچنین تعداد 43 نفر به صورت رسمی به عضویت باشگاه دماوند در آمدند .
ولی امشب مراسم باشگاه داری چند حسن و یک عیب کوچولو داشت :
1 – به علت حضور بانوی کوهنورد ایران ؛ خانم لیلا اسفندیاری در مراسم افطاری امشب جمعیت زیادی به دیدار ایشان آمده بودند که باعث شلوغی مراسم شده بود.
2 – پذیرائی ساده و بسیار عالی از روزه داران و میهمانان انجام شد.
3 – متاسفانه به علت کوچکی مکان باشگاه و گرما تابستان همچنین حضور تعداد زیادی میهمان در برنامه ؛ دوستان به قدری عرق کرده بودند که تا حدودی مراسم به حمام سونا تبدیل شده بود.
4- امیدوارم این بخش از مطلب را آقای عباس محمدی نخواند چون پذیرائی امشب بیشتر با از ظروف پلاستیک یکبار مصرف انجام شد.

لازم به ذکر است بنده در حال تهیه مصاحبه زیست محیطی با خانم لیلا اسفندیاری هستم که پس از تهیه گزارش به اطلاع دوستان خواهد رسید.

هیچ نظری موجود نیست: