۱۳۸۸ بهمن ۲۱, چهارشنبه

دنبال مقصر نگردید مقصر مشخص شد لودر عامل مرگ 9 کوهنورد می باشد ؟!؟!؟!


دوست گرامی و وبلاگ نویس من جناب آقای فرامرز نصیری در وبلاگ خود (کلاغ ها) با توجه به حادثه تاسف بار بهمن شمشک به دیزین مطلبی را نوشتن با این موضوع که " کسی را جرات پرسش از باشگاه دماوند نیست !!"
بنده به عنوان یکی از کوچکترین افراد علاقمند به ورزش کوهنوردی بسیار متاسف هستم که چه بر سر ورزش کوهنوردی آورده اند که این همه پرسش و چرا در مورد وضعیت ورزش کوهنوردی وجود دارد. و از همه تاسف بار تر جواب مسئولین به این سوالات می باشد .
با توجه به اینکه بنده نزدیک به سه دهه سابقه ورزش کوهنوردی دارم و بیش از ده سال است که در خدمت دوستداران محیط زیست کوهستان می باشم و همچنین با هیئت کوهنوردی استان تهران و فدراسیون کوهنوردی چند سال همکاری داشته ام .
ولی ایکاش دوستان وبلاگ نویس در گرین بلاگ همچون دکتر کرمی ؛ استاد درویش ؛ دکتر مجابی ؛ جناب عباس محمدی و جناب زارعی و دیگر دوستان که نسبت به مشکلات ورزش کوهنوردی آشنائی دارند نسبت به این صانحه دلخراش بیشتر مطلب می نوشتن تا شاید باعث کاهش مشکلات جامعه کوهنوردی می گردید .
متاسفانه تا دو سال پیش که انجمن کوهنوردان در فدراسیون و هیئت کوهنوردی استان مسئولیت نداشت ؛ هیئت و فدراسیون از گزند( شاید این کلمه کمی تند باشد ) انتقادات انجمن کوهنوردان در امان نبود ( اصلا" فلسفه تشکیل انجمن کوهنوردان ایران در ابتدای تاسیس انجمن به علت عدم حضور بعضی از کوهنوردان با سابفه در فدراسیون و انتقاد به شیوه عملکرد فدراسیون در زمان مدیریت بیست ساله آقای آقاجانی بود ) ولی با حضور انجمن در هیئت و فدراسیون دیگر همه چیز عالی شده است و انتقاد خیلی خیلی کم شده است .

ما هنوز هم از اعضای انجمن کوهنوردان ایران (که خیلی از باشگاه ها و هیئت های کوهنوردی را تغذیه فکری می کنند) انتظار داریم همچون گذشته به عملکرد فدراسیون کوهنوردی و هیئت تهران چشم انتقادی داشته باشند و چشمان خود را بر روی مشکلات کوهنوردی نبندند و با بیان مشکلات جهت کاهش آنان تلاش کنند .
در پایان به سخنان مسئولین در مورد حادثه اخیر توجه کنید
با هم پاره ای از این مصاحبه ها و اعلام مواضع رسمی را بخوانیم :
کاوه کاشفی رئیس هیأت کوه نوردی استان تهران ماجرای محور شمشک - دیزین را حادثه‌ای جاده‌ای و به دلیل فعالیت لودر عنوان کرد . وی گفت : حادثه ریزش بهمن در جاده شمشک - دیزین یک حادثه صرفاً جاده‌ای بوده و هیچ ارتباطی به کوه نوردی ندارد و ما مسئول این حادثه ناراحت‌کننده نیستیم ... اقبال افلاکی نیز تأکید کرد: ارتعاشات ایجاد شده لودر و بی‌اطلاعی راننده از این‌که در منطقه حادثه‌خیز و برفگیر کوهستانی نباید چنین سروصداهایی ایجاد شود از عوامل اصلی حادثه بود ... سعید صبور مدیرعامل باشگاه کوه نوردی و اسکی دماوند نیز در تشریح جزئیات ماجرا گفت : ساعت 10 صبح زمانی که تیم 30 نفره به محل رسید در حالی با بارش شدید برف در منطقه روبه‌رو شد که متأسفانه مسئولان راهداری مسیر را مسدود نکرده بودند . با این وجود پس از طی مسافتی و به دلیل شرایط نامناسب جوی، سرپرست گروه، تصمیم به بازگشت گرفت...

جهت خواندن مطلب وبلاگ کلاغ  ها در مورد این موضوع به آدرس زیر مراجعه کنید

http://news83.persianblog.ir/post/1850/

۱ نظر:

ناشناس گفت...

عجله نکنین! اول نظر دیگرانی رو هم بخونین بعد تحت تاثیر قرار بگیرید

http://newbie.blogfa.com/post-119.aspx