۱۳۸۸ بهمن ۲۸, چهارشنبه

اسقف های مسیحی در خدمت محیط زیست (مسیحیان به روزه زیست‌محیطی دعوت شدند)



پیروان حضرت مسیح (که پیامبر صلح و رحمت است ) در نظر دارند که در مراسم دینی خود به حافظت محیط زیست بشتابند لذا چندین اسقف انگلیکن بریتانیا از مسیحیانی که از امروز چهارشنبه 28 بهمن ماه به مدت چهل روز وارد ایام روزه‌داری و توبه شدند خواستند در راستای حفاظت از محیط زیست مصرف کربن خود را کنترل کنند.

مهر: چندین اسقف انگلیکن بریتانیا از مسیحیانی که از امروز چهارشنبه 28 بهمن ماه به مدت چهل روز وارد ایام روزه‌داری و توبه شدند خواستند در راستای حفاظت از محیط زیست مصرف کربن خود را کنترل کنند.

دوره چهل روزه توبه و نیایش پیش از عید پاک از سوی مسیحیان مورد توجه قرار می گیرد با توجه به تفاوتهایی در تقویم کلیساهای غربی و شرقی، کلیساهایی چون انگلیکن، کاتولیک و متودیست از امروز این دوره را آغاز کرده و چهل روز دیگر عید پاک را به عنوان عید رستاخیر مسیح برگزار خواهند کرد.

ابتکار عمل امسال اسقفهای بریتانیایی با هدف متقاعد کردن مؤمنان روزه دار مسیحی در این ایام عدم استفاده از آی پاد و تلفن همراه در تلاش برای کاهش استفاده از الکتریسته و ساماندهی میزان استفاده از کربنی است که وارد هوا می شود.

ریچارد کارتس اسقف لندن گفت: فقیرترین مردم در کشورهای درحال توسعه از بیشترین اثرات منفی تغییرات جوی رنج می برند که به دست انسان ایجاد شده است.

وی همچنین اظهار داشت که ابتکار روزه کربن فرصتی برای نشان دادن عشق به خداوند به شیوه عملی است.



۱ نظر:

رامیار گفت...

با سلام جناب گلپایگانی
ممنونم از اظهار لطفتان خیلی خوشحال می شویم با حضورتان گرمی بخش این همایش گردید .
در صورت تمایل به سفر به کردستان اعلام نمایید با تشکر
ایام به کام