۱۳۸۸ اسفند ۳, دوشنبه

ناصر کرمی ؛ محمد درویش ؛ عبداللطیف عبادی و بقیه وبلاگ نویسان سبز اندیش ؛ گنجهای گرانبها در میان فعالان محیط زیست





ابتدا معرفی افراد

1 – محمد درویش : روز پنج شنبه در سفر به استان گلستان در خدمت دوست عزیز و برادر گرامیم جناب آقای محمد درویش بودم با توجه به اینکه با ایشان تازه آشنا شدم ( یعنی در چند جلسه ایشان را چهره به چهره ملاقات کرده ام ) ولی چند وقتی بود نقطه نظرات ایشان را در وبلاگشان پی گیری می کردم و از ایشان و از مریدانش ( کسانیکه بر روی مطالب ایشان نظر می دهند) سوال کردم ایشان اعلام نمود بعضی از مطالبش بیش 15 و چهار تا صفر جلوی آن ؛ خوانده داشته است ( نفر150000)

2 – ناصر کرمی : استاد گرامیم جناب دکتر ناصر کرمی که متاسفانه تا کنون موفق نشده ام ایشان را از نزدیک زیارت کنم (ولی فکر می کنم یکبار توسط جناب آقای اسماعیل عباسی در تحریریه روزنامه همشهری در ساختمان تندیس جناب دکتر کرمی را ملاقات کرده باشم ) ولی ایشان را از زمانیکه در صفحه سه روزنامه همشهری مطلب می نوشتن می شناسم و همچنین پس راه اندازی خبرگزاری ایرن (که به گردن بنده بی نهایت منت می گذارند و دل نوشته هایم را در آن خبرگزاری منتشر می کنند ) و همچنین در مورد وبلاگ ایشان که وقتی مطالب می نویسند مخالفین و موافقین زیادی در برابرش صف می کشند .

3 – عبداللطیف عبادی : متاسفانه آشنای با ایشان بیشتر از روی نظرات ایشان در پی نوشت ها وبلاگها دوستان می باشد ولی ابتدا عذر خواهی بنده از ایشان "با توجه به اینکه اینجانب چند ماهی است در دنیای مجازی وبلاگ ها فعالیت می کنم بنده چند وقتی بود هر گاه جناب دکتر کرمی و یا جناب درویش و یا بقیه وبلاگ نویسان سایت گرین بلاگ مطلبی می نوشتن شخصی به نام عبداللطیف عبادی زودتر از نویسنده مطلب برایش یاد داشت می گذاشت آن هم چه نظراتی که خیلی وقتها از اصل مطلب ارائه شده پر بار تر بود لذا ابتدا شک داشتم که شخصی حقیقی به نا عبداللطیف عبادی وجود داشته باشد تا اینکه جناب درویش ایشان را با عکس در وبلاگش معرفی کرد و از اینکه ایشان یک از هموطن من می باشند بسیار خوشحالم و امیدوارم پوزش بنده را بپذیرند.

یک داستان

چند سال پیش زمانیکه مسئله فرار مغزها در کشور مطرح بود یکی از دوستان من یک مطلب جالبی (فکر می کنم از زبان نخست وزیر کانادا) تعریف می کرد ایشان می گفت در سالهای که مهاجرت ایرانیان به کانادا زیاد بود؛ یکبار نخست وزیر وقت کانادا در مصاحبه ای اعلام کرده بود که چند سالی است کشور کانادا به گنج گرانبهای دست یافته است بدون آنکه ما کاناداها برای دست یافتن به گنج تلاش کرده باشیم وقتی منظور ایشان را در مورد این گنج جویای شده بودند او به حضور 10000 الی 15000 متخصص ایرانی که به کانادا مهاجرت کرده بودند اشاره می کند و می گوید ما بدون آنانکه کوچکترین سرمایه گذاری برای این افراد انجام داده باشیم آنان با مدارک تحصیلی بالا در اختیار ما قرار گرفتن و اکنون که آنان در کانادا کار می کنند بین یکسوم تا نصف شهروندان کانادای حقوق می گیرند و بیشتر از آنان نیز کار می کنند .

مژده به فعالین محیط زیست

هدف از این مطالب در این است که اگر فعالان و دوستداران محیط زیست بدانند تعدادی از دوستان روزنامه نگار و وبلاگ نویس درست در این ایامی که فعالیت های تشکلهای زیست محیطی به طور بی سابقه ای در حالت رکود است و این فعالیت ها به کمترین حد ممکن خود در ده سال اخیر رسیده است و حتی برای حضور در یک مدرسه راهنمائی آنقدر امکانات در اختیار فعالان محیط زیست قرار نمی دهند که سالانه 100 عدد دانش آموز را آموزش زیست محیطی بدهند وجود افراد روزنامه نگار و وبلاگ نویس در دنیای مجازی بسیار عالی می باشد. بنده اعتقاد دارم در این چندساله که فعالیت های زیست محیطی کم است چه کسانی از پارک ملی گلستان ؛جنگل ابر ؛ میانکاله ؛ دریاچه ارومیه ؛ جنگلهای سبلان و غیره دفاع می کنند . شما به مصاحب های اخیر و مطالب نوشته شده در روزنامه ها و وبلاگهای زیست محیطی نگاه کنید ببیند مطالب آقایان دکتر کرمی ؛ مهندس درویش ؛ سام خسروی ؛ هومن خاکپور ؛ امیر سررشته داری و غیره بی نهایت به چشم می خورد

آخرین مطالب

ای کاش تشکلهای زیست محیطی قدیمی و جدید مانند جمعیت زنان مبارزه با آلودگی محیط زیست ؛ جبهه سبز ایران ؛ انجمن حفظ محیط زیست کوهستان ؛ آوای سبز ؛ انجمن کوهنوردان ایران ؛ کانون گسترش فضای سبز و محیط زیست و دهها تشکل دیگر که به علت کمی جا از بردن نام آنان معذور هستم ؛ می توانستن از این گنجهای که به راحتی در اختیار آنان قرار گرفته به بهترین طریق ممکن استفاده کنند تا شاید این کشتی به نشسته بتواند در ساحل دریای خروشان دوباره حرکتی داشته باشد. آمین 









۵ نظر:

امير سررشته داري گفت...

جناب عبيري از اينكه اين حقير را هم در جمع قدرقدرتان سبز نويس(البته از نوع محيط زيستي اش) قرار داده ايد كمال امتنان را دارم ولي در هر صورت اعتقاد من اين است كه اگر بعد از يكسال فقط يك نفر هم به ما اضافه شود و يا اينكه يك نفر فقط درجه آگاهيش نسبت به لزوم حفظ محيط زيست بالا رود براي ما كافيست. ارادتمند.

کوهستان سبز گفت...

جناب امیر سررشته داری
وقتی مطلبی از شما یا دوستان در وبلاگهای زیست محیطی نوشته می شود از اینکه می بینم حافظان محیط زیست هنوزی حرفی برای گفتن دارند بسیار خوشحال می شوم متشکرم

محمد درویش گفت...

درود بر حسین عزیز
لطف داری رفیق ...
هنوز تحت تأثیر نذر تو هستم.
شاید روزی در باره آن نوشتم ...
زنده باشی.

عبداللطیف عبادی گفت...

ما کوچک شما هستیم . بنده عضو ساده ای هستم از این جمعیت . ما گنج که نیستیم هیچ ، که به تعبیر سعدی " از خاک کمتریم " ء
زنده باشید

حسین عبیری گلپایگانی گفت...

جناب درویش و جناب عبادی
من و دوستان زیست محیطیم باید بیش از این قدر دان شما باشیم امیدوارم پدران خوبی برای فرزنداتان و و سربازی دلیر برای وطن باشید
متشکرم