۱۳۸۹ آبان ۶, پنجشنبه

30 درصد استان گلستان بياباني است





جام جم آنلاين: مديرعامل شرکت آب منطقه اي گلستان اعلام کرد: 30 درصد 20 هزار و 437 کيلومتر مربع از وسعت اين استان ، اقليم خشک و بياباني دارد.
به گزارش مهر از گرگان، ايرج حيدريان شامگاه چهارشنبه در گفتگو با خبرنگاران در اين شرکت افزود: متوسط بارندگي استان 454 ميلي متر و متوسط تبخير آب در استان 1600 ميلي متر است.
وي ذخيره آب استان را دو هزار و 485 ميليون متر مکعب بيان کرد و اظهارداشت: 87 درصد منابع آبي استان به بخش کشاورزي اختصاص دارد و بقيه در بخش شرب و صنعت مورد استفاده قرار مي گيرد.در استان 13 سد مخزني بزرگ و کوچک قرار دارد که توسط اين سدها 993 ميليون متر مکعب آب ذخيره سازي مي شود.
مديرعامل شرکت آب منطقه اي گلستان اعلام کرد: ميزان اعتبارات صنعت آب استان در برنامه هاي توسعه رشد چشمگيري يافته است و از 229 ميليارد ريال در برنامه دوم توسعه به دو هزار و 460 ميليارد ريال در برنامه چهار توسعه رسيده است.
حيدريان بيان داشت: اين امر نشانه توجه به صنعت آب در استان است و با اعتبار طرح هاي زيادي در حوزه صنعت آب استان اجرا شده است.
وي به مصوبات سفر اول دولت به استان اشاره و اضافه کرد: در سفر اول دولت به استان 11 مصوبه وجود داشت که از اين تعداد هشت مورد اقدام شد و دو مورد در دست اقدام است.
مديرعامل شرکت آب منطقه اي گلستان گفت: از مجموع طرحهاي مصوب سفر اول دولت به است 90 درصد محقق و اجرايي شده است.
حيدريان يکي از مصوبات را تکميل سد زرين گل اعلام و بيان کرد: اين طرح در سال 84 حدود 24 درصد رشد فيزيکي داشت که اکنون به 90 درصد رسيده است.پيگيري سد وشمگير که در سال 49 احداث شد و اکنون نياز به درمان دارد، از جمله برنامه هاست و مطالعات اين طرح به پايان رسيد و عمليات اجرايي آن آغاز شده است.

مديرعامل شرکت آب منطقه اي گلستان افزود: در سفر دوم دولت به استان نيز 14 مصوبه و يک توافقنامه در اين بخش داشت که شش مصوبه اقدام شد، شش مصوبه در دست اقدام و بقيه در دست پيگيري است.در مجموع 78 درصد مصوبات سفر دوم دولت به استان در اين حوزه محقق شده است.

هیچ نظری موجود نیست: