۱۳۸۹ آبان ۴, سه‌شنبه

نمایشگاه زیردریایی برای نجات مرجان‌های طبیعی/ گزارش تصویری



دانش - تعامل انسان و محیط‌زیست،‌ علم و هنر،‌ دنیای واقعی و دنیای مصنوعی،‌ همه برای خلق مجموعه‌ای بی‌نظیر در اعماق دریا به عنوان نمادی از زندگی امروز برای نسل‌های آینده. این شعار موزه/ نمایشگاه جدیدی در مکزیک است که به زودی افتتاح خواهد شد. قرار است این موزه جدید میزبان مجموعه‌ای بی‌نظیر از مجسمه‌ها در اعماق دریا باشد. این مجسمه‌ها قرار است با یک تیر دو نشان بزنند؛ هم مکان زندگی جذابی برای موجودات دریایی فراهم کنند و هم به عنوان یک موزه زیردریایی جالب،‌ توریست‌ها را راهی سواحل مکزیک نمایند.
این موزه هنری یک تپه مرجانی مصنوعی هم خواهد بود تا از فشاری که بازدید سالیانه صدهاهزار توریست بر تپه‌های مرجانی طبیعی این منطقه تحمیل می‌کند،‌ بکاهد. تمامی مجسمه‌های این مجموعه را جیمز دوکر تیلور، مجسمه‌ساز انگلیسی از روی انسان‌های واقعی ساخته تا بتواند تنوع گسترده‌ای از چهره‌ها و احساسات را به نمایش بگذارد.

 
نمایشگاه مرجان‌های مصنوعی

مدل‌های این مجسمه‌ها از نظر سن،‌ اندازه و حرفه با هم متفاوت هستند. مثلا در این تصویر پیرزنی 85 ساله به نام روزاریو را می‌بینید. مجسمه‌سازان این موزه به این دلیل از انسان‌های واقعی به عنوان مدل استفاده کرده‌اند،‌ که بتوانند تعامل انسان و محیط را به نحوی مثبت به تصویر بکشند

هیچ نظری موجود نیست: