۱۳۸۹ مهر ۳۰, جمعه

سئوال نماینده حزب سبزها از آیت الله مکارم درباره رابطه انسان‌ها با محیط زیست

سیاست > چهره ها - آیت‌الله مکارم شیرازی در دیدار هیات آلمانی که سفر یک روزه‌ای را به قم داشتند، گفت: من معتقدم در دنیای امروز که از مشکلات زیادی رنج می‌برد، این ملاقات‌ها ضروری است و اگر ما از هم دور بنشینیم و رشته سخن را به رسانه‌هایی بدهیم که غالبا کار سیاسی می‌کنند ممکن است ما را از هم دور کند. به گزارش خبرآنلاین، این مرجع نقلید ادامه داد: بسیارند کسانی از کشورهای غربی که به ایران می‌آیند و بعد می‌گویند ایرانی که دیدیم با ایرانی که در رسانه‌های ما معرفی می‌شود بسیار متفاوت بود و این دلیل آن است که باید این ملاقات‌ها مستمر ادامه پیدا کند.

وی با اشاره به سوال یکی از افراد این گروه درباره جدایی شرق و غرب گفت: در مورد سوال‌هایی که گفتید ما آماده‌ایم تا شما هر سوالی که داشته باشید به آن پاسخ بدهیم اما سوالی که شما درباره جدایی شرق و غرب داشتید، ما هرگز عقیده نداریم که شرق و غرب باید از هم جدا باشند ما همه انسانها را برادر و خواهر هم می‌دانیم و حتی جدایی کشورها که با خط‌کشی سیاسی جدا شده را ما یک جدایی طبیعی و واقعی نمی‌دانیم.
این مرجع تقلید ادامه داد: ما در اصول زیادی با هم مشترکیم و اگر صادقانه آن اصول را دنبال کنیم، می‌توانیم همزیستی خوب و سالمی داشته باشیم، مشروط به این که به یکدیگر احترام متقابل داشته باشیم و به منافع یکدیگر احترام بگذاریم در این صورت مشکلی با هم نخواهیم داشت.
در ادامه جلسه، خانم کلو دیاروت، سرپرست حزب سبز‌ها در کمیته فرهنگی و آموزشی آلمان که در این جلسه حضور داشت، سوالی درباره رابطه انسان‌ها با محیط زیست و استفاده نادرست انسان‌ها از آن پرسید و در ادامه نیز سوالی درباره حوادث پس از انتخابات و نحوه ایجاد وحدت در بین مردم پرسید که آیت‌الله مکارم شیرازی در پاسخ به این سوال‌ها ادامه داد:
ما همان احساسی که شما درباره محیط زیست دارید،‌ داریم مخصوصا در اسلام دستورات زیادی برای حفظ محیط زیست و عدم تخریب آن از 1400 سال پیش به ما داده شده است که اگر اینها جمع‌آوری شود یک کتاب جالب خواهد شد.
وی افزود: علت این که انسان‌های امروزی به تخریب محیط زیست می‌پردازند دو چیز است، اول آنکه خیال می‌کنند تمام محیط زیستی که امروز وجود دارد مال خود آنهاست و به همین دلیل توجهی به آیندگان ندارند و دوم این که خیال می‌کنند آنچه در محیط کره ‌زمین است پایان‌پذیر نیست و نمی‌دانند که محدود است و باید با دقت از آن‌ها استفاده کرد.
این استاد درس خارج فقه حوزه علمیه قم ادامه داد: اگر آنها به این دو دلیل توجه کنند و بدانند که این سرمایه‌ محدودی است که باید با صرفه‌جویی مصرف کرد و تنها به نسل موجود تعلق ندارد، آن هنگام تفکر آنها درباره محیط زیست عوض می‌شود و ما نیز به عنوان یک پیشوای مذهبی دائما مردم را به حفظ محیط زیست دعوت کرده و می‌کنیم.



هیچ نظری موجود نیست: