۱۳۸۹ مهر ۱۷, شنبه

گرامیداشت روز جهانی کودک توسط سازمان مردم نهاد زیست محیطی جمعیت حامیان زمین

با تشکر از خانم وثوقی فر

جمعیت حامیان زمین امسال به مناسبت روز جهانی کودک برنامه های جذاب و متنوعی را در یکی از مهد کودک های تهران برگزارکردند .هدف از ارائه این برنامه های آموزشی؛ علاقه مند کردن و جذب کودکان به حفظ محیط زیستشان می باشد.از برنامه هائی که در این روز برگزار شد میتوان به موارد زیر اشاره نمود:


الف - قصه گوئی:در این قصه ها قوه تخیل وخلاقیت کودکان را بکار گرفته و او خود را جای شخصیت قهرمان داستان گذاشته و به ارائه راهکارهائی برای حل مشکلات محیط زیستی می پردازد. و همچنین برگزاری کارگاههای کودکانه در خصوص مسائل مطرح شده در داستان از برنامه دیگر می باشد.
ب – ساخت کاردستی : ساخت کاردستی های متناسب با موضوع آموزش های زیست محیطی توسط کودکان
ج - نقاشی و رنگ آمیزی : کشیدن نقاشی و یا رنگ آمیزی نقاشی با موضوعات زیست محیط توسط کودکان
جمعيت حاميان زمين که یک تشکل زیست محیطی می باشد و بیشتر اعضای آن را دانشجويان و فارغ التحصيلان رشته محيط زيست تشكيل مي دهند پس از چند سال فعاليت در زمينه حفظ محيط زيست و جهت ارتقاء و بالا بردن سطح فرهنگ مردم نسبت به مشکلات و معضلات محیط زیست در نظر دارد آموزش هاي خود را بصورت منسجم و در سنين پائين تر ادامه دهد.اين سازمان مردم نهاد در نظر دارد آموزش شناخت و حفظ محيط زيست را در قالب برنامه اي ويژه، جذاب و متفاوت نسبت به ساير شيوه هاي آموزشي, در مهد كودك هاي تهران شروع كرند و اعضاي اين سازمان در نظر دارند که آموزش تمامي كودكان مهدكودك هاي تهران را در سرلوحه اهداف زیست محیطی خود قرار داده اند.در اين آموزش ها از گاندو يا همان تمساح پوزه كوتاه به عنوان نمادي كه حامي زمين است استفاده خواهد شد. اين شخصيت ؛ نماد آموزشي جمعيت حاميان زمين مي باشد و با استفاده از این نماد مطالب آموزشي خود را به كودكان انتقال مي دهد. در برنامه هاي آموزشي كه در مهدكودك ها تاكنون برگزار شده، گاندو تبديل به شخصيتي كه حامي زمين و دوستدار كودكان و محيط زيست آنها مي باشد شده و بچه ها از اين كه دقايقي را با گاندو باشند لذت مي برند .

در صورتیکه امروز کودکان به طور صحیح مفاهیم زیست محیطی را بشناسند این کودکان خود حامیان فردای محیط زیست کشورمان خواهند بود, پس با آموزش صحیح به آنها می توانیم حفظ محیط زیست فردایشان را تضمین کنیم



۱ نظر:

مينا گفت...

واقعاً عاليه
خسته نباشيد بچه ها
ما منتظر گزارشا و موفقيتاي بعدي شما هستيم