۱۳۸۹ مهر ۱۶, جمعه

جزیره آشوراده، کیش شمال می شود

با افزایش تولید خاویار و غنی سازی ذخایر دریای خزر می توان به آینده ای روشن در این صنعت امیدوار بود.

مهر: نماینده مردم غرب گلستان در مجلس با اشاره به سخنان رئیس جمهوری در زمینه توسعه جزیره‌آشوراده و اینکه این جزیره کیش شمال می شود، گفت: این مسئله بیانگر عنایت ویژه ریاست جمهوری و نگاه عالمانه و راهگشای وی به قابلیتها و ظرفیتهای جزیره آشوراده است.
محمدجواد نظری مهر عصر پنجشنبه در بازدید از این منطقه افزود: پس از سفر سوم ، توجه جدی همه اعضای کابینه و مسئولان استانی به توسعه صنعت خاویار و نیز توسعه و عمران جزیره آشوراده یک مطالبه عمومی مردم است که امیدوارم روند اجرایی این مصوبات هم سرعت گیرد.
وی بیان کرد: با سرمایه گذاری در صنعت خاویار و نیز گردشگری در جزیره آشوراده بسیاری از مشکلات منطقه و بلکه استان حل خواهد شد.
نماینده مردم کردکوی، ترکمن، بندرترکمن و گمیشان گفت: نگاه به توسعه صنعت خاویار و نیز توسعه و عمران جزیره آشوراده باید از نگاه محلی به نگاه ملی تغییر کند تا شاهد محرومیت زدایی از این همه گنج و ظرفیتهای خدادادی باشیم.
نماینده مردم کردکوی، ترکمن، بندرترکمن و گمیشان گفت: اهتمام ویژه دولت به صنعت خاویار و نیز توسعه جزیره آشوراده قابل تقدیر است.
وی افزود: خاویار نماد و حیثیت ایران در بازارهای جهانی است که باید بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد.
وی با اشاره به بازدید معاون اول رییس جمهوری و وزیر کار از تاسیسات خاویاری جزیره آشورآده ، تصریح کرد: توجه دولت به صنعت خاویار و جزیره آشورآده آنهم در سطح معاون اول بیانگر اهتمام ویژه دولت به رفع مشکل این محصول استراتژیک است.
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی یادآور شد: با افزایش تولید خاویار و غنی سازی ذخایر دریای خزر می توان به آینده ای روشن در این صنعت امیدوار بود.
نظری مهر تصریح کرد: توجه دولت به حفظ ذخایر ماهیان خاویاری دریای خزر درمصوبات سفر سوم مسئولیت همه مسدولان کشور و استان را سنگین تر می کند تا در جهت بهبود وضعیت این محصول گام برداریم.
نماینده مردم کردکوی، ترکمن، بندرترکمن و گمیشان همچنین احداث آزادراه ساحلی گرگان به رشت را از دیگر مصوبات مهم و راهبردی دولت در سفر سوم خواند و خاطرشنان کرد: این پروژه ملی نیز شاهکار دولت در بخش حمل و نقل وگردشگری خواهد بود که با اجرای آن کل منظقه شمال متحول خواهد شد.
 آشوراده بکرترین منطقه خاوریار جهان است
مدیر امور ماهیان خاویاری استان گلستان گفت: آشوراده ، بکرترین منطقه تولید خاویار در جهان است.
سید مصطفی عقیلی نژاد در بازدید از این منطقه افزود: اجرا شدن مصوبات استانیسفر سوم دولت به گلستان ، صنعت خاویار ایران را متحول می کند.
وی تصریح کرد: اذعان معاون اول رییس جمهوری بر حمایت ویژه دولت ازخاویار نوید بخش آینده ای روشن برای این محصول استراتژیک و بی رقیب ایراندر بازارهای جهانی است.
عقیلی نژاد با اشاره به جایگاه راهبردی جزیره آشورآده به عنوان بکرترینمنطقه تولید خاویار در جهان ، خاطرنشان کرد: مصوبه دولت در تشکیل کارگروهتوسعه و عمران جزیره آشوراده با حضور تعدادی از وزراء و اعضای دولت میتواند به رونق این منطقه و معرفی بیشتر خاویار ایران به جهان یاری رساند.
وی حل مشکلات عدیده خاویار نظیر قاچاق و کاهش ذخایر خاویاری دریای خزر را در گرو تصمیم سازی و تصمیم گیری در سطح مدیران عالی کشور دانست وافزود: ورود جدی دولت به این صنعت دلگرم کننده و موجب حمایت بیشتر از آنمی شود.
مدیر امور ماهیان خاویاری گلستان عنایت ویژه ریاست جمهوری ، معاون اول رئیس جمهوری و هیئت وزیران و همچنین استاندار و معاونین و مساعدت نمایندگان استان در مجلس به ویژه دکتر نظری مهر نماینده غرب استان در مجلس را راهگشا و شایسته تقدیر دانست.

هیچ نظری موجود نیست: